گروه مكعب
مبلمان اداري

انواع مبلمان اداري

از مهمترين تجهيزات هر اداره و شركت، مبلمان اداري مي باشد. مبلمان اداري قسمتي از وجود شركت است و مي تواند همان چيزي باشد كه براي يك شركت ايده ال و موفق به آن نياز داريد.از انواع مبلمان اداري، ميز مديريت است. ميز مديريت براي راحتي و آسايش كاركنان و افزايش بهره‌وري و زيبايي بيشتر دفتركار طراحي مي‌شود اگر قصد خريد مبلمان انواع مبلمان اداري را داريد در اين مقاله همراه ما باشيد تا با نكات مهم در خريد مبلمان اداري و ميز مديريت بيشتر آشنا شويم.

 

انواع مبلمان اداري

 از انواع مبلمان اداري كه در واقع مهمترين عنصر مهم در هر شركت و سازمان است، مي توان به صندلي اداري، ميز اداري،پارتيشن اداري، مبلمان پذيرايي، صندلي انتظار، كمد و قفسه اشاره داشت.

از مهم ترين مبلمان اداري، ميز اداري است كه در انواع مختلفي طراحي و توليد مي شود.

 از مهم‌ترين ميز اداري هم مي‌توان به ميز مديريت اشاره داشت. اهميت ميز مديريت بسيار زياد است و دليل آن اين است كه شخص اول هر اداره اي از آن استفاده مي‌كند كه مي‌تواند ميزان پرستيژ يك شركت را تعيين كند.

 

ميز مديريت

 همانطور كه اشاره شد از مهم ترين مبلمان اداري براي هر شركت و موسسه ميز مديريت مي باشد. مديريت براي مديران و افرادي كه كار سازماندهي و مديريت يك مجموعه را دارند طراحي مي‌شود.

از مهم ترين عضو خانواده مبلمان اداري مي توان به ميزه مديريت اشاره داشت كه در مدل ها و طرح هاي متنوع وجود دارد. اهميت ميز مديريت از آن جهت است كه در هر اداره‌اي ميز مديريت معمولاً جلب توجه مي كند؛ زيرا شخصيت اصلي و مهم شركت از آن استفاده مي كنند.

 براي خريد مبلمان اداري و ميز مديريت بايد به موارد و نكات كاربردي را در نظر داشته باشيد تا بهترين انتخاب و خريد را از محصول مورد نظر داشته باشيد.

 

نكات مهم در خريد و انتخاب مبلمان اداري

همانطور كه اشاره شد؛ از مهم ترين مبلمان اداري مي توان به صندلي اداري، ميز اداري، كمد و قفسه، صندلي انتظار، مبلمان پذيرايي، ميز مديريت و پارتيشن اداري اشاره داشت. براي خريد انواع مبلمان اداري بهتر است نكات زير را در نظر داشته باشيد.

 براي انتخاب مبلمان اداري، يك فروشگاه مبلمان معتبر اينترنتي و يا حضوري را انتخاب كنيد. انتخاب يك فروشگاه معتبر و شناخته شده به شما اين كمك را مي كند كه بهترين محصول را با بهترين كيفيت و بهترين قيمت خريداري نماييد

 از مهمترين موارد ديگر در خريد مبلمان اداري و ميز مديريت، تعيين بودجه و قيمت محصول است. بهتر است كه هزينه مورد نظر را براي خريد مبلمان اداري و ميز به مديريت مشخص كنيد و با توجه به محدوده قيمتي مدنظر، بهترين خريد را از مبلمان اداري داشته باشيد.

از موارد مهم ديگر كه بايد در خريد مبلمان اداري در نظر داشته باشيد اين است كه اگر در مبلمان اداري از متريال چوب استفاده شده است به كيفيت آن دقت كنيد و براي محيط هاي مرطوب بهتر است كه از مبلمان چوبي خريداري نفرماييد. و مبلمان ام دي اف ميتواند انتخاب بهتري باشد.

 در صورت استفاده از مبلمان اداري براي محيط هاي كوچك بهتر است كه به ابعاد آن دقت كنيد تا مناسب محيط باشد. زيرا اگر مبلمان اداري با فضا تناسب نداشته باشد رفت و آمد كارمندان به مشكل مي‌خورد.

ازموارد ديگر براي انتخاب مبلمان اداري اين است كه طرح و مدل مورد نظر را با توجه به سبك دكوراسيون اداري مد نظر انتخاب كنيد.

نكات مهم در انتخاب ميز مديريت

 اگر در انتخاب مبلمان اداري و ميز مديريت براي اداره و موسسه خود ترديد داريد بهتر است كه انتخاب يك ميز مناسب و هماهنگ با ماهيت و نوع كار كارمندان و مديران باشد. ميز مديريت بايد انعطاف خوبي داشته باشد و مناسب شان و جايگاه مديران باشد.

 بهتر است كه ميز مديريت ابعاد مناسبي داشته باشد و امكان پذيرايي از مهمان و برگزاري جلسات نيز به وسيله ميز وجود داشته باشد.

 ويژگي مهم ديگر براي انتخاب مديريت اين است كه براي جلوگيري از شلوغي و به هم ريختگي وجود كشو و كمد اهميت دارد. در هنگام خريد ميز مديريت اين موضوع را در نظر داشته باشيد.

امروزه بيشتر افراد با توجه به تغيرات فضا به دكوراسيون اداري مدرن علاقه دارند. به همين دليل سعي مي كنند كه انواع مبلمان اداري را متناسب با سبك مدرن خريداري كنند. ميز مديريت مدرن نيز در محيط ها و فضاهاي مدرن استفاده مي‌شود.

ميز مديريت مدرن از متريال ام دي اف و فلز و شيشه ساخته ميشود. از ويژگي هاي مهم يك ميز مديريت مدرن، متريال و رنگ آن مي باشد و معمولا ميز مديريت مدرن سفيد رنگ است و از جنس ام دي اف مي باشد. براي خريد انواع ميز مديريت مدرن مي توانيد با گروه مكعب در ارتباط باشيد.

 

مديريت كلاسيك

 از انواع ميز مديريت، ميز مديريت به سبك كلاسيك مي باشد. معمولا ميز مديريت كلاسيك براي فضاهايي كه دكوراسيون كلاسيك و سلطنتي دارد انتخاب ميشود. در ميز هاي كلاسيك از متريال چوب و رنگ هاي تيره بيشتر استفاده مي شو.د تفاوت مهم ميز اداري مدرن با كلاسيك در رنگ و متريال و اندازه آن است.

 

قيمت مبلمان اداري و ميز مديريت

قيمت مبلمان اداري و مديريت به آيتم هاي زيادي بستگي دارد. از مهمترين موارد تاثير گذار بر قيمت مبلمان اداري مي تواند موارد زير باشد.

 

مواد اوليه و متريال ميز اداري

 مواد اوليه از مهم‌ترين و اصلي‌ترين مورد در تعيين قيمت ميز مديريت است. ميز هاي مديريت با متريال مختلف چوب، شيشه، ام دي اف و پلاستيك و فلزات ساخته مي شوند؛ كه هر كدام مزايا و معايب خود را دارند و با توجه به ويژگي ها قيمت آنها تعيين مي شود.

 

 برند توليد كننده

از ديگر نكات مهم در تعيين قيمت ميز مديريت و مبلمان اداري برند توليد كننده مي باشد. اگر برند خوشنام و با تجربه اي در توليد مبلمان اداري باشد كه از متريال مرغوب استفاده ميكند، حتما قيمت بيشتري هم دارد.

 

طرح مبلمان اداري

از ديگر موارد مهم ديگر در تعيين قيمت مبلمان اداري، طراحي و مدل آن مي‌باشد. مبلمان اداري طراحي هاي مختلفي دارند و در انواع سبك مدرن، مينيمال و كلاسيك ساخته مي شوند. هر كدام از اين طرح‌ها نيز قيمت متنوع و متفاوتي دارند.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۱ تير ۱۴۰۲ ] [ ۱۰:۰۷:۳۷ ] [ abed ] [ نظرات (0) ]

ايمني در محل كار بايد جزو اولويت‌هاي شما باشد. بهتر است از انواع خطرات محيط كار خود آگاهي داشته باشيد تا با آرامش بهتري فعاليت‌هاي كاري خود را انجام دهيد.
انواع اين خطرات مي‌تواند با آسيب‌هاي جسمي، روحي و رواني، آلودگي‌هاي محيط كار، مسائل بهداشتي مرتبط باشد. گاهي اوقات حتي نامناسب بودن ميز اداري هم مي‌تواند آسيب‌هاي جسمي به شما وارد كند. در ادامه در اين باره توضيحات بيشتري مي‌دهيم.

انواع خطرات محيط كار

آسيب‌هاي چشمي

اين دسته از آسيب‌ها با كارمندان همراه است. آسيب‌هاي چشمي از طريق خيره شده به صفحه نمايشگر اتفاق مي‌افتد. روزانه ممكن است حدود 8 ساعت براي تكميل كردن كارهاي خود با سيستم‌هاي رايانه‌اي كار كنيد.
بهتر است از يك نمايشگر استاندارد استفاده كنيد. در صورتي كه صفحه نمايشگر سيستم شما استاندارد كافي را ندارد، آن را به مديريت بخش خود اعلام كنيد تا در اسرع وقت براي تعويض آن اقدام كنند.
اما كارهايي را هم خودتان مي‌توانيد براي جلوگيري از خطرات محيط كار انجام دهيد. براي مثال فاصله خود را از مانيتور در حد استاندارد نگه داريد. صفحه مانيتور شما نبايد از ديد مستقيم شما پايين‌تر باشد. مي‌توانيد براي تنظيم ارتفاع ابتدا صندلي خود را تنظيم كنيد و اگر باز هم مانيتور پايين‌تر بود، براي زير آن يك پايه خريداري كنيد.

آسيب‌هاي ستون فقرات ناشي از صندلي نامناسب

گاهي وقت‌ها آسيب‌هاي جسماني به دست خودمان رقم مي‌خورد. به اين صورت كه حتي ممكن است مبلمان اداري ارگونوميك هم در اختيار داشته باشيم، اما با طريقه صحيح نشستن ناآشنا باشيم. با اين غفلت، آسيب‌هاي جبران ناپذيري به ستون فقرات خود وارد مي‌كنيم.
اما گاهي هم اين آسيب‌ها به دليل شرايط محيطي است. زماني كه به عنوان كارفرما، وسايل استاندارد براي نيروي كار تهيه نكنيم، بايد منتظر پيامدهاي آن باشيم. اين اتفاق به مرور زمان خستگي جسماني كارمندان را بيشتر مي‌كند و از بازدهي آنان مي‌كاهد. يك صندلي ارگونوميك براي آنان تهيه كنيد و آموزش‌هاي لازم را براي تنظيم آن مطابق با قد خود و فاصله ميز داشته باشيد.

آتش سوزي

برخي از مشاغل ملزم به نگهداري مواد اشتعال‌زا هستند. اين مواد در اثر زياد شدن دما مي‌توانند به راحتي آتش بگيرند. در صورتي كه انباري از اين مواد در كارگاه يا محل كار خود داريد، سعي كنيد شرايطي را فراهم كنيد كه آن‌ها در دماي كمتري نگهداري شوند.
براي جلوگيري از خطرات محيط كار در فضاهاي مورد نياز چند كپسول آتش‌نشاني قرار داده و طريقه استفاده از آن را به همكاران بخش توضيح دهيد.
همچنين روشن كردن سيگار و شمع را در اين اماكن ممنوع كنيد. مي‌توانيد يك تابلو جلوي درب اين اماكن نصب كنيد تا افراد ديگر هم از اين موضوع باخبر شوند.

استرس در فضاي كار

استرس فضاي كاري در صورتي كه به صورت دائمي باشد، به مرور سيستم ايمني بدن كارمندان را ضعيف مي‌كنند. آن‌ها پس از مدتي دچار بيماري‌هاي مختلفي مي‌شوند به طوري كه ديگر قادر به همكاري با شما نيستند. اگر مي‌خواهيد نيروي كار خود را حفظ كنيد، شرايط را براي روحيه و آرامش آنان در فضاي كاري برقرار كنيد.
بخشي از استرس‌ها به كمك گياهان كاهش مي‌يابد. در قسمت‌هاي مختلف شركت، انواع گلدان‌هاي زيبا را قرار دهيد. گياهان انرژي مثبت زيادي دارند كه حتي با نگاه به آن‌ها مي‌توانيد انرژي آن را دريافت كنيد.
سلامت در محيط كار مهم‌ترين نياز يكي فرد است. با برقراري امنيت جاني و روحي براي كارمندان خود، حس رضايت و اميد را در آن‌ها ايجاد مي‌كنيد.
يك موسيقي آرام در فضاي شركت با صداي ملايم پخش كنيد. موسيقي معجزه مي‌كند. تا حد امكان از ورود صداهاي ديگر به ديگر اتاق‌ها جلوگيري كنيد. براي اتاق‌هاي جلسه مي‌توانيد از ديوارهاي آكوستيك استفاده كنيد تا هم مانع از بيرون رفتن صدا شويد و هم حريم جلسه و اطلاعات آن را حفظ كنيد.
زماني كه فضا در محيط كار آرام باشد، كارمندان استرس كاري خود را بهتر كنترل و مديريت مي‌كنند. كافي است كمي به اين موضوع دقت كنيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۴۶:۰۷ ] [ abed ] [ نظرات (0) ]

قسمت كوچكي از هر دفتر كاري متعلق به شماست. پس مي‌توانيد كمي آن را به شكل جالب‌تري تغيير دهيد تا برايتان ايجاد انگيزه كند. منظور من اين نيست كه يك لوستر عجيب بالاي سر خود نصب كنيد يا صندلي گران قيمتي براي خود خريداري كنيد. شما با تغييرهاي كوچك و خلاقانه‌اي هم مي‌توانيد به جالب كردن فضاي كاري خود كمك كنيد.
ممكن است شما تمام مدت طول روز را پشت ميز خود بنشينيد. آيا فكر مي‌كنيد تا چه زماني با همين روش، كار برايتان جذاب مي‌ماند؟ شايد تنها براي صرف نهار، رفتن به سرويس بهداشتي يا شركت در جلسات از پشت ميز خود بلند شويد.
احتمالا تا به الان از امكاناتي كه در اطراف شماست، غافل بوده‌ايد. پارتيشن اداري كه براي حفظ حريم شخصي شما نصب شده مي‌تواند با يك تغيير كوچك در ظاهر، دكوراسيون بي‌نظيري ايجاد كند.

چند راه آسان براي جالب كردن فضاي كاري

يك بند كوچك براي آويزان كردن عكس نصب كنيد

دقت داشته باشيد كه اين كار باعث بي‌نظمي ظاهري در فضاي كاري شما نشود. شما مي‌توانيد تصاويري كه با همكاران خود گرفته‌ايد را چاپ كنيد و بر روي اين بند نصب كنيد. لابه‌لاي اين تصاوير مي‌توانيد عكس‌هايي از جملات انگيزشي هم نصب كنيد.
البته اگر ميز كاري شما فضاي خصوصي داشته باشد، مي‌توانيد چند عكس خانوادگي هم بر روي آن نصب كنيد و زماني كه احساس خستگي كرديد به آن‌ها نگاهي بيندازيد. اين يكي از ساده‌ترين روش‌هاي جالب كردن فضاي كاري است.

يادداشت‌هاي رنگارنگ نگهداري كنيد

از چند هولدر كمك بگيريد و يادداشت‌هاي خود را بر روي كاغذهاي رنگي بنويسيد و بر روي آن قرار دهيد. اين كار علاوه بر اين كه مي‌تواند ظاهر ميز شما را زيباتر كند، باعث مي‌شود شما قرار جلسات و كارهاي مهم خود را فراموش نكنيد. البته به شرطي كه از زياده‌روي در اين كار پرهيز كنيد و تنها يادداشت‌هاي مهم را بنويسيد

گياهان سبز را فراموش نكنيد

گياهان روشي آسان براي تازه كردن انرژي شما هستند. با آبياري آن‌ها مي‌توانيد احساس تازگي داشته باشيد. البته برخي از آن‌ها مي‌توانند به خوبي هواي اطراف شما را تصفيه كنند.
اگر علم و تجربه نگهداري از گياهان را نداريد، مي‌توانيد چند نمونه گياه آپارتماني خريداري كنيد و از فروشنده نحوه نگهداري آن را جويا شويد. در بسياري از موارد، در فضاي اينترنت مي‌توانيد به راهنمايي‌هاي مفيدي هم دست پيدا كنيد.

تخته وايت برد خود را مزين كنيد

اگر در فضاي اتاق خود يك تخته وايت برد در دسترس داريد، بهتر است با ماژيك‌هاي رنگي آن را زيباتر كنيد. مجسمه‌هاي مگنتي كوچك بر روي آن نصب كنيد و به كمك خط كشي اطلاعات نوشته شده روي آن را منظم كنيد.

از دفترچه‌هاي فانتزي استفاده كنيد

فضاهاي اداري، روحيه شما را در طول زمان خسته مي‌كنند. براي جلوگيري از كسل شدن مي‌توانيد كمي با دنياي كودكانه همراه شويد. پيشنهاد ما به شما اين است كه از دفترچه‌هايي با طرح‌هاي فانتزي و كودكانه استفاده كنيد.
در كنار دفترچه‌ها براي انجام يادداشت‌هاي روزانه، چند خودكار جالب هم داشته باشيد. شايد لازم باشد براي مدتي با خودكارهاي ساده خداحافظي كنيد و رنگي‌تر شويد.

يك ماگ جديد بخريد

چاي و قهوه در طول روز انرژي از دست رفته ما را برمي‌گردانند. يكي از وسايلي كه ما را براي خوردن نوشيدني تشويق مي‌كنند ظروف جالب و دوست داشتني هستند. لطفا از نوشيدن آب در محل كار غافل نشويد. از اين به بعد چاي خوش عطر خود را در يك ليوان جديد نوش جان كنيد. اين يك تغيير ساده ولي جذاب است.
حتي مي‌توانيد به همراه همكاران خود مجموعه‌اي از ماگ‌هاي زيبا را انتخاب كنيد كه همگي با هم يك وجه اشتراك داشته باشد. شما يك تيم جالب هستيد كه هر كدام مي‌توانيد يك شعار بر روي ماگ جديد خود داشته باشيد. يكي ديگر از كارهاي جالب كردن فضاي كاري اين روش است.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۷:۲۷:۵۵ ] [ abed ] [ نظرات (0) ]

بعد از تغييرات انجام شده در دكوراسيون اداري متوجه مي‌شويم كه لازم است به ديوارهاي فضا توجه كنيم. تنها رنگ كردن ديوارها، دكوراسيون را تكميل نمي‌كند. احتمالا براي زيباتر كردن آن بايد به فكر نصب چند تابلوي زيبا باشيد. اما انتخاب تابلو در دكوراسيون اداري نياز به بررسي نكاتي دارد.
نمايش تصوير در تابلوها به 2 شكل وجود دارد. در برخي از تابلوها تصوير به صورت يك قسمتي است. در واقع هر تابلو نشان دهنده تمام موضوع است. اما برخي از تابلوها نشان دهند بخشي از تصوير هستند و بايد به صورت دنباله دار نصب شوند.

انتخاب تابلو در دكوراسيون اداري

براي انتخاب تابلوها بايد به كاربرد آن هم توجه داشته باشيد. اگر قرار است اين تابلو بر روي ديوارهاي فضاي اداري نصب شود، بايد با اين فضا همخواني موضوعي داشته باشد. در واقع شما بايد با توجه به فضاي مورد نظر انتخاب خود را انجام دهيد. اگر در فضاي شركت اتاق بازي داريد، براي انتخاب تابلو مي‌توانيد از طرح‌هاي متنوع‌تري استفاده كنيد تا با يك نگاه مخاطب را با كاربرد اتاق آشنا كنيد.
در فضاي لابي شركت مي‌توانيد تابلوها را هماهنگ با رنگ مبلمان اداري انتخاب كنيد. امروزه سبك مينيمال طرفداران زيادي پيدا كرده است. مي‌توانيد از تابلوهايي با اين سبك براي فضاي لابي شركت خود استفاده كنيد. البته چيدمان و سبك دكوراسيون شما هم بايد با اين سبك انجام شده باشد تا در نهايت يك زيبايي بي‌نظير در دكوراسيون خود ايجاد كنيد.

انتخاب تابلو در دكوراسيون اداري

اين كه چند تابلو در يك فروشگاه را ببينيد و به دليل سليقه شخصي خود آن‌ها را خريداري كنيد، كار جذابي انجام نداده‌ايد. شما بايد تشخيص دهيد كه با چيدن تابلوها در كنار هم چه نمايي براي ديوار ايجاد خواهيد كرد. در واقع قبل از خريد در ذهن خود تصور كنيد كه تابلوها بعد از نصب با رنگ ديوار هماهنگي دارند يا خير. علاوه بر اين زماني كه در كنار هم نصب شوند، آيا هارموني مناسبي دارند؟
قاعدتا اگر از علم دكوراسيون آگاهي نداريد و تا به حال تجربه اين كار را نداشتيد، بهتر است با يك تيم طراح دكوراسيون مشورت كنيد. آن‌ها با بررسي شرايط فعلي دكوراسيون شما، بهترين پيشنهاد را ارائه مي‌كنند.
تابلوها مي‌توانند دكوراسيون شما را تكميل كنند. براي انتخاب هر يك از آن‌ها بايد رنگ وسايل و سبك چيدمان را در نظر بگيريد. البته انتخاب تابلو براي فضاهاي اداري كمي چالش بيشتري هم دارد. اين تابلوها دقيقا بايد براي فضاي كاري مناسب باشند.
بسياري از مديران شركت‌ها ترجيح مي‌دهند تابلوهايي را در فضاي كاري خود نصب كنند كه جملات انگيزشي بر روي آن نوشته شده باشند.

به شكل هندسي تابلو توجه كنيد

علاوه بر اين كه بايد به طرح تابلو در دكوراسيون اداري توجه كنيد، لازم است شكل هندسي آن هم بررسي كنيد. كنار هم قرار دادن تابلوها در يك خط عمودي يا افقي قديمي شده است. تنوع اشكال هندسي تابلوها فرصت خلاقيت بيشتري به ما داده است. براي مثال تابلوهايي با فرم دايره را در ذهن بياوريد. شايد اگر اين نوع از تابلوها را به صورت نيم دايره نصب كنيد، نماي زيباتري ايجاد كند.
ممكن است تابلوهاي انتخابي شما در سايزهاي مختلفي باشند، اما همه آن‌ها يك شكل هندسي داشته باشند. در اين صورت مي‌توانيد تابلوهاي بزرگتر را در چند نقطه مختلف يك ديوار نصب كند و تابلوهاي كوچكتر را در اطراف آن نصب كنيد.
برخي از تابلوها داراي تصوير دنباله‌دار هستند. يعني هر تابلو نشان‌دهنده قسمتي از يك تصوير بزرگ است كه شما را مجاب مي‌كند آن‌ها را با چينش خاصي به دنبال هم نصب كنيد. براي نصب اين تابلوها، جهت جلوگيري از اشتباه مي‌توانيد ابتدا آن‌ها را بر روي زمين بچينيد و به ترتيب هر كدام را در جاي خود نصب كنيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۰۳:۵۲ ] [ abed ] [ نظرات (0) ]

چه نكاتي باعث مي‌شود طراحي دكوراسيون محل كار خوب يا بد باشد؟ براي پاسخ به اين سوال لازم است برخي از استانداردهاي لازم براي طراحي دكوراسيون اداري محل كار را بدانيم. هر آن چيزي كه براي محيط كار بايد باشد، مي‌تواند رضايت كارمندان را جلب كند. در ادامه مي‌خواهيم با استانداردهاي طراحي دكوراسيون فضاي كاري صحبت كنيم.

طراحي دكوراسيون محل كار

بسياري از كارفرماها ترجيح مي‌دهند فضاي كاري را به شكلي طراحي كنند تا براي افراد با هر نقشي كه در سازمان دارند، رضايت قابل قبولي از فضاي داخلي محل كاري خود داشته باشند. شما براي اين طراحي بايد به انتخابتان از مبلمان اداري تا ديگر وسايل توجه كنيد.
همه ما مي‌توانيم توسط قدرت نگاه كردن انرژي‌هاي مختلفي از محيط دريافت كنيم. بنابراين قرارگيري در فضاهاي مثبت باعث بهبود انرژي ما مي‌شود. اين انرژي از طريق دكوراسيون فضاي اطراف به ما مي‌رسد. از همين رو لازم است به دكوراسيون محل كارمان توجه ويژه‌اي داشته باشيم.

حداقل امكانات را در فضاي كاري قرار دهيد

شما بايد بدانيد يك كارمند براي 8 ساعت كاري در شركت شما به چه امكاناتي نياز دارد. امكانات پذيرايي مانند وسايل آماده سازي چاي، امكان گرم كردن ناهار، وسايل بهداشتي و … مي‌تواند حداقل امكانات براي هر فرد در شركت شما باشد.
محيط كار مي‌تواند بر نحوه كار ما تاثير بگذارد. يك فضاي اداري خوب مي‌تواند بر روند كاري تاثير مثبتي بگذارد. فضاي كاري كه هر روز و حداقل 8 ساعت در طول روز در آن مشغول به كار هستيد مي‌تواند بر ميزان انرژي و نوع افكار كارمندان هم تاثير بگذارد.
شما دست كم بيشتر ساعات مفيد يك روز را در محل كار خود حضور داريد، اين ميزان حتي بيشتر از ساعات حضور در خانه به غير از ساعات خواب شماست. بنابراين، در مورد چگونگي طراحي دكوراسيون محل كار خود فكر كنيد.
بسياري از شركت ها، سعي مي‌كنند لوگو و رنگ‌هاي سازماني خود را در دكوراسيون محل كار خود جاي بدهند. آن‌ها تصميم مي‌گيرند كه فضاي كاري را با فرهنگ و رفتارهاي مطلوب در ذهن خود طراحي كنند. اگر شما صاحب يك كسب و كار هستيد، مي‌توانيد بر روي طراحي همه وسايل از رنگ مبلمان گرفته تا طرح كفپوش‌ها و هماهنگي در طراحي دكوراسيون اداري فكر كنيد.

كارمندان شما احساس ارزشمند بودن مي‌كنند

تا حالا به صحبت‌هاي دوستانتان كه در شركت‌هاي بزرگ كار مي‌كنند دقت كرده‌ايد؟ آن‌ها از تغييرات دكوراسيون و فضاي كلي و امكانات محل كار خود با احساس خوبي تعريف مي‌كنند و خود را عضوي از اين شرايط مي‌دانند.
براي اين كه به محيط كار عادت كنيم بايد بتوانيم با آن ارتباط برقرار كنيم. اين اتفاق لحظه‌اي اتفاق مي‌افتد كه احساس راحتي داشته باشيم. تنها استفاده از تمامي رنگ‌ها و طرح‌ها، اتفاق خوبي در فضاي كاري شما رقم نخواهد زد. راحتي در فضاي كار به اين منظور است كه نور شديد آفتاب از پنجره جلويي شما را در هنگام كار آزار ندهد، آبسرد كن در طبقات وجود داشته باشد و امكان استفاده از سرويس بهداشتي را داشته باشيد.
كارمندان حتي به صندلي‌هاي نهارخوري هم دقت مي‌كنند. آن‌ها مي‌خواهند دقايقي كه قرار است غذاي خود را در آرامش صرف كنند، بر روي صندلي مناسبي بنشينند. اين كه شما امكانات لازم را در فضاي كاري قرار دهيد
كارمندان نمي‌خواهند شما آن‌ها را مانند يك ربات ببينيد. كار كردن بخشي مهمي از برنامه‌هاي زندگي هر شخص است. اگر قرار بود همه ما مانند ربات باشيم، وجود تعداد زيادي دستگاه‌هاي يارانه در شركت‌ها بي‌استفاده مي‌ماند.
حتي ممكن است خريد چند صندلي راحتي براي اتاق بازي نظر آن‌ها را درباره سازمان بهتر كند. براي طراحي دكوراسيون محل كار به شما توصيه مي‌كنيم كمي درباره زيبايي شناسي، روانشناسي رنگ‌ها و اصول چيدمان وسايل اطلاعاتي به دست آوريد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۰۶:۳۳ ] [ abed ] [ نظرات (0) ]

بهترين دارايي هر سازماني، كارمندان وفادار و باهوش آن هستند. فكر مي‌كنيد براي ايجاد انگيزه بيشتر و راحتي آن‌ها چه كارهايي مي‌توان انجام داد؟ حتما مي‌دانيد كه فضاي كاري مي‌تواند باعث رشد شخصي كارمندي شود كه استخدام كرده‌ايد. اين رشد در نهايت به شاخ و برگ دادن پيشرفت‌هاي سازمان شما هم كمك خواهد كرد. در ادامه درباره تاثير محيط كار و رابطه آن با بهره‌وري كارمندان بخوانيد.
وسايل مختلفي در محيط كاري وجود دارند كه بايد استاندارد و زيبايي و كارايي آن‌ها در نظر گرفته شوند. ميز اداري يكي از مهم‌ترين وسايل براي هر كارمندان است. اما جدا از اين گزينه، موارد ديگري هم براي بهبود شرايط كاري وجود دارد كه ادامه به شما معرفي مي‌كنيم.

تاثير محيط كار و بهره‌وري افراد

كيفيت هوا

يكي از مهم‌ترين موضوعاتي كه بايد به آن توجه داشته باشيد ميزان تهويه هوا در اتاق‌هاي مختلف شركت است. اگر تا به حال به اين موضوع دقت نكرده‌ايد، وقتش است كه سريعا براي آن فكري كنيد. با تغيير فصل در كشور، ميزان اكسيژن در فضا مي‌تواند تغيير كند. براي مثال در زمستان به دليل سردي هوا معمولا براي تهويه هوا دچار مشكل مي‌شويم. چرا كه كمتر پنجره‌اي را در اتاق باز مي‌گذاريم. اين كار يك دليل ديگر هم دارد؛ براي جلوگيري از اتلاف انرژي معمولا بهتر است دما را طوري تنظيم كنيد كه نياز نباشد پنجره را باز بگذاريد.
حرف ما اين است كه كيفيت پايين هوا مي‌تواند سطح انرژي او را كاهش دهد و او را خواب آلود كند. اين طبيعي است كه وقتي سطح انرژي فرد كم شود، بهره‌وري او نيز كم شود. براي اين كه سطح هوشياري فرد در حد قابل قبولي براي انجام كاري باشد، بايد به ميزان كافي اكسيژن به مغز او برسد. آيا اتاق‌هاي شركت شما تهويه مناسب دارد؟

نورپردازي

در فصل زمستان ميزان تابش نور خورشيد كمتر از ديگر فصل‌هاست. كمبود نور مي‌تواند حس افسردگي يا خواب آلودگي ايجاد كند. اگر دفتر كاري شما تعداد كمي پنجره داشته باشد براي رفع اين حالت بايد سريعا فكر چاره باشيد. نورپردازي‌ها علاوه بر ايجاد روشنايي مناسب در محل كار، مي‌توانند زيبايي بي‌نظيري هم در دفتر كاري شما ايجاد كنند.
البته نور طبيعي مي‌تواند حس شادابي و اثرات مثبتي در محيط ايجاد كند. در صورت امكان سعي كنيد از پنجره‌ها كمك بگيريد، براي ساعت‌هايي نزديك به غروب آفتاب، از نورپردازي استفاده كنيد.

گل و گلدان‌ها

گياهان در هر فضايي كه باشند نقطه اتصالي بين آدم‌ها و محيط طبيعي زمين برقرار مي‌كنند. بهتر است با يك طراح دكوراسيون اداري در اين باره صحبت كنيد تا بر اساس فضاي كاري شما بتواند گياهان مناسب انتخاب كند. برخي از گياهان آپارتماني هستند كه با كمترين مراقبت اكسيژن مورد نياز در يك فضا را تامين مي‌كنند و تا مدت‌ها سرسبز و شاداب مي‌مانند.

موسيقي

تاثير محيط كار بر زندگي مي‌تواند آنقدر زياد باشد كه اگر با هر روحيه‌اي به سمت خانه روانه شويم، آن را تا مدت‌ها با خود به همراه خواهيم داشت. فرض كنيد آهنگي را كه در محل كار خود شنيده‌ايد، مي‌توانيد آن را تا خانه با خود زمزمه كنيد و حتي آثار آن را بعد از رسيدن به خانه نيز شاهد باشيد.
بهتر است در محيط كاري در مواقعي يك موزيك مناسب پخش كنيد. اين موسيقي مي‌تواند به ايجاد انگيزه كاركنان كمك كند. برخي از افراد هم معتقدند موسيقي باعث شده تا چند درصد فروش محصولات شركت افزايش پيدا كند.

تغيير در اتاق

با قرار دادن امكانات در محيط كار تا حدي مي‌توانيد محيطي استاندارد براي كاركنان خود ايجاد كنيد. اما به شما پيشنهاد مي‌كنيم هر از چند گاهي يك تغيير حتي كوچك در اتاق‌هاي سازمان ايجاد كنيد. اين تغيير مي‌تواند چسباندن استيكر ديواري يا تعويض صندلي‌ها باشد.
ايجاد تغييرات در اتاق مي‌تواند تنوعي در روحيات كارمندان ايجاد كند كه اين تنوع باعث افزايش بهره‌وري آنان در محيط كار شود. تاثير محيط كار بر روحيه كارمندان و استرس آن‌ها كم نيست. فضاي شلوغ در اتاق مي‌تواند بازدهي آن‌ها را پايين بياورد. براي بهبود تمركز آن‌ها لازم است اتاقي منظم با قرار دادن كمدها و قفسه‌هايي در اختيار آن‌ها قرار داد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۴۱:۳۶ ] [ abed ] [ نظرات (0) ]

شايد شما هم از آن دسته از كارمندان باشيد كه تمام برنامه ريزي هفتگي شما به سركار رفتن و به خانه برگشتن ختم شود. اين يك ريتم يكنواخت زندگي است كه به زودي مي‌تواند شما را خسته كند. المان‌هاي يك اداره شامل ميز و صندلي، مبلمان با سبك‌هاي مختلف، ميز پذيرش و … است. هر كدام از اين المان‌ها مي‌تواند بر روي ميزان انرژي كارمندان تاثير بگذارد. در ادامه مي‌خواهيم درباره تاثير مبلمان اداري مدرن با شما صحبت كنيم.

مبلمان اداري مدرن چگونه بر كسب و كار شما تاثير مي گذارد

امروزه نوع فعاليت سازمان‌ها بسيار متفاوت شده است. شغل خودتان را با نسل قبل مانند زمان پدرتان مقايسه كنيد؛ شباهت زيادي با هم از نظر تفكر سازماني ندارد. سازمان‌ها ديگر كمتر سلسله مراتبي عمل مي‌‌كنند و ترجيح مي‌دهند همه در يك سطح بتوانند توانايي‌هاي خود را نشان دهند.
نوع و روش ارائه كار هم با گذشته متفاوت شده است. بسياري از شركت‌ها ترجيح مي‌دهند بنا به دلايلي نيروي دوركار استخدام كنند. اما هنوز هم كار كردن افراد در كنار هم مي‌تواند مزايايي هم داشته باشد.
براي بهبود شرايط و حركت به سمت هدف سازماني لازم است فضايي كه كارمندان در آن در حال كار هستند با پويايي آن‌ها مطابقت داشته باشد تا بتواند پتانسيل‌هاي كارمندان را به حداكثر رساند.

تاثير مبلمان اداري مدرن بر كسب و كار

مبلمان اداري بخش اساسي يك شركت است. مبلمان نه تنها به عنوان اصلي‌ترين نياز يك دفتر بلكه به عنوان هويت يك فضاي كاري در نظر گرفته مي‌شود. با سبك و ظاهر مبلمان اداري، مردم و صاحبان كسب و كار ديگر كه با شركت شما مراجعه مي‌كنند، مي‌توانند در مورد اصل تجارت شما قضاوت كنند.
نه تنها شركاي تجاري شما و مشتريان، بلكه كارمندان شما نيز به دكوراسيون مناسب شركت افتخار خواهند كرد. آن‌ها اگر محل كار كاملا مبله باشد احساس راحتي بيشتري دارند و پرانرژي به نظر مي رسند.
شايد برايتان عجيب باشد، اما نتيجه‌ها نشان داده اتاقي با كليه امكانات مدرن براي كنفرانس‌ها باعث افزايش ارتعاشات مثبت با كارمندان و در نتيجه فرصت‌هاي رشد بي حد و حصر مي‌شود. در واقع به طور كلي فضاهاي كاري مدرن مي‌تواند به رها سازي ذهن يك كارمند و خلاق شدن آن كمك كند. شايد تصور كنيد كه اين كار براي شما هزينه زيادي در پي خواهد داشت كه تمامي مبلمان اتاق‌ها و بخش‌هاي مختلف سازمان را تغيير دهيد. راه‌هايي وجود دارد كه طراحان دكوراسيون اداري مي‌توانند با كمترين هزينه و با توجه به بودجه شما آن‌ها را اجرا كنند كه در نهايت شما با يك دكوراسيون مد روز در شركت خود روبرو شويد.
ظاهر و راحتي فضاي كاري براي بسياري از كارمندان در اولويت قرار دارد. بنابراين اگر مي‌خواهيد يك تيم حرفه‌اي داشته باشيد به ميزان راحت بودن و مد روز بودن فضاي كاري شركت هم دقت داشته باشيد.

چرا سبك مدرن را در فضاي كاري انتخاب كنيم؟

يك چيدمان مناسب و فضاي اداري مدرن، تصور ايده آلي در كسب و كار شما ايجاد مي‌كند. با انتخاب مبلمان اداري مدرن ، دفتر شما را به عنوان يك محل كار شيك و داراي فرهنگ كار مدرن به تصوير مي‌كشد. مدرن كردن ظاهر دفتر كاري شما راهي عالي براي تحت تاثير قرار دادن مشتريان بالقوه است، زيرا اين امر منعكس كننده تفكر رو به جلو در دنياي روز، حركت جسورانه و ايده‌هاي خلاقانه شماست.
معمولا مبلمان اداري مدرن ظاهر ساده و البته با كاربرد مناسبي هستند. آن‌ها مطابق با سليقه و مد روز ساخته مي‌شوند و با دكوراسيون شما يك معجزه به پا مي‌كنند.
براي خريد مبلمان متناسب با دفتر اداري خود بهتر است با يك طراح دكوراسيون باتجربه صحبتي داشته باشيد. كارشناسان گروه مكعب به شما كمك مي‌كنند تا بهترين انتخاب را براي دكوراسيون شركت خود داشته باشيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۰۹:۱۱ ] [ abed ] [ نظرات (0) ]

برخي چيز‌هاست كه وقتي بيش از موارد ديگر تكرار مي‌شود، ديگر بدهي به نظر مي‌رسد و وقتي كه ما آنها را براي خود بدهي مي‌پنداريم، انتظار داريم ديگران هم آنها را بدهي بدانند و اين موضوع سبب مي‌شود در هنگام بحث به سوء تفاهم‌هاي پايه‌اي برخوريم. در طراحي دكوراسيون اداري نيز يكي از اين موضوعات به وجود آوردن مفهوم هماهنگي و هارموني در تركيب يك دكوراسيون اداري است.
بارها هنگام خريد يك مبل گرانقيمت و يا يك ميز كنفرانس مجلل به خود گفته‌ايم كه اساسا چرا بايد اين ميز اين گونه باشد و چرا بايد اين ميز را با اين قيمت انتخاب كرد.

هماهنگي در دكوراسيون اداري
همه ما يك اصل را در ذهن داريم و آن هم اين است كه دكوراسيون اداري ما بايد هماهنگ با برخي مفاهيم ذهني ما باشد. اين مفاهيم ذهني موضوعي است كه ما مي‌خواهيم با رنگ‌ها و طرح‌ها، آنها را به ديگران القا كنيم. دوست داريم وقتي وارد اتاق انتظار جلسات ما مي‌شوند، با هماهنگي رنگ مبلمان اداري و ديگر وسايل مفهومي را به بيننده برسانيم. اگر اينچنين باشد با شناخت طرح و رنگ و متريال‌هاي گوناگون مي‌توان حس و فكر را در ذهن بيننده و كاربر پديد آورد. اگر اينچنين نباشد تنها با ديدن دكوراسيون اداري ما بيننده سرگشتگي و مخدوش شدن درك و دريافت را به ذهن خود مي‌افزايد.
به دكوراسيون شركت گوگل در كاليفرنياي آمريكا نگاهي بيندازيد.

هماهنگي در دكوراسيون اداري

هماهنگي در دكوراسيون اداري

اين همه به كار بردن رنگ و طرح خاص با صندلي‌هاي گوناگون در اين دفتر عظيم چه را به ذهن شما متبادر مي‌كند. چگونه مي‌شود يك اداره را اين گونه كرد و ديسيپلين و نظم خشك اداري را در آن به جريان انداخت. راستي اساسا گوگل براي چه دفاتر اش را مانند آبنبات‌هاي رنگي رنگ مي‌كند.

در دكوراسيون اداري برقراري هماهنگي و هارموني مهم است

در دكوراسيون اداري برقراري هماهنگي و هارموني مهم است

گوگل بناي شركتش را بر روي كار مداوم و متعهدانه بر روي محصولاتش گذاشته است. براي او يك چيز مانند رگ حياتي است و آن هم خلاقيت در كار است. اين كه دكوراسيون اداري از اداره‌اي با نظمي خشك به در آوريم و مانند هيچ جاي ديگر روي كره زمين نباشيم و از همه برتر و متفاوت تر باشيم، موضوعي است كه براي گوگل از هر چيز ديگري مهم‌تر است. براي اين كه متفاوت باشيد بايد متفاوت زندگي كنيد و اين همه حجم تفاوت بايد در دكوراسيون اداري شما به عنوان بخشي از زندگي نيز جلوه‌گر باشد.
شما بايد در محيطي متفاوت نفس بكشيد، تا به چيزي فكر كنيد كه 8 ميليارد آدم ديگر فكر نكرده‌اند و در عين حال چيزي خلق كنيد كه همه آن را مي‌خواهند و همه به آن نياز دارند.
از اين رو گوگل به موضوعاتي در طراحي دكوراسيون اداري خود فكر كرده است كه به هيچ عنوان در عرف طراحي دكوراسيون اداري جاي نمي‌شود اما بي‌همتا و تحسين برانگيز است.
شما نيز بايد به مفهوم اصلي پيرامون خود فكر كنيد. آيا خلاقيت در كار براي شما مهم است آيا به وجود آوردن نظمي مثال زدني آنچنان مهم است كه بايد آن را در طراحي دكوراسيون اداري خود بازتاب دهيد. در ادامه راهكار‌هايي را به شما نشان مي دهيم.

چند راهكار كوتاه براي القاي مفاهيم خاص در دكوراسيون اداري

به سراغ مفهوم نظم مي‌رويم. اين مفهوم شايد گم شده تمام ادارات و مؤسسات ايراني است. نظم موضوعي است كه در ارگان‌هاي نظامي در اوج خود پياده مي‌شوند از اين رو اگر دوست داريد نظم را در اوج خود، به ديگران و كاربران دكوراسيون اداريتان القا كنيد حتما از يونيفرم‌هاي بصري در كار خود استفاده كنيد. تفاوت را به حداقل برسانيد و براي هر چيز تأكيد مي‌كنم هر چيز، حتي كوچكترين المان‌هاي تشكيل دهنده دكوراسيون اداري خود، جايي محاسبه شده و دقيق پيش‌بيني كنيد. همه را ملزم كنيد در اين نظم رفتار كنند و شايد اول كمي سخت باشد و اما شدني است. دكوراسيون اداري در اين حالت، يك كارگاه تمام عيار است براي تمرين نظم در محيط كار.
هارموني مي‌تواند هماهنگي و انسجام تيمي را به بيننده القا كند. اين كه مبلمان شما با رنگي مكمل در كنار ميز اداري  و ديوار و كف پوش قرار گيرد به بيننده مي‌گويد كه اين ارگان به معني واقعي زنده است و هر بخش آن تكميل كننده فرايند است كه به دقت و انسجام در كنار هم چيده شده است. براي القاي حس استواري حتما از رنگ‌هاي خنثي مانند خاكستري حتما استفاده كنيد. مكمل را روشن و پر انرژي انتخاب كنيد رنگي مانند نارنجي فوق العاده زيباست تا روي مبل تك شما كار شود.
مكعب گروپ هميشه بهترين‌ها را براي شما در يك دكوراسيون اداري مي‌خواهد، با ما همراه باشيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۱۱:۱۶ ] [ abed ] [ نظرات (0) ]

دفتر اداره يا شركت شما هر چه كه باشد با هر فضايي مي‌توانيد در آن تغييراتي بسيار جالب بدهيد. اين تغييرات مي‌تواند براي راحتي بيشتر كاركنان باشد و گاه هم مي‌تواند براي بالا بردن بازده كاركنان در نظر گرفته شود. اما يك اداره مانند خانه نيست كه در آن بتوان به سادگي تغييرات دكوراسيون ايجاد كرد. ما در اين مقاله مي‌خواهيم درباره اين موانع تاحدي صحبت كنيم و البته راهكار‌هايي را مطرح كنيم كه با پارتيشن اداري براي تغيير دكوراسيون استفاده مي‌شود.

چند ايده جالب براي استفاده از پارتيشن اداري

در اين مطلب ما اول با ايده‌هاي معمول براي استفاده از پارتيشن اداري در تغيير دكوراسيون اداري سر و كار داريم. منظور از ايده‌هاي معمول براي استفاده از پارتيشن اداري ايده‌هايي است كه اغلب در ادارات ايراني به آنها برمي‌خوريم. ايده‌هايي كه گاهي بسيار هم خلاقانه هستند.
با يك پارتيشن اداري در يك دفتر نسبتا بزرگ مي‌توان تيم‌ها را از يك ديگر جدا كرد. با اين كار هر يك از تيم‌ها حريم كاري خود را دارند و كار‌ها با هم تداخل پيدا نمي‌كنند. اين كاري ساده است. اما اين امكان هم هست كه باز با يك پارتيشن بندي خلاقانه فرد يا افرادي از تيم‌ها با يكديگر ارتباط چشمي و كلامي داشته باشند. فقط كافي است پارتيشن‌ها تا نيمه قد افراد باشند و از چند ضلعي‌هايي با با اضلاع ناقص استفاده كنيد. در اين حالت قسمت‌هايي كه روي يك ديگر ديد دارد مي‌تواند جايگاهي براي افرادي از تيم باشد كه با تيم‌هاي ديگر در تماس است.
كمي طراحي اين دسته از پارتيشن‌ها سخت است اما با مشاوره يك طراح دكوراسيون داخلي خوب مي‌توانيد به راحتي اين كار را به پيش ببريد. تجربه در طراحي پارتيشن‌هاي اداري خود يك بخش است كه براي طراح تسلط به متريال و فضا را به همراه دارد و ديگر ابزار‌هاي طراحي مانند نرم‌افزار‌هاي طراحي و ابزار اندازه‌گيري است كه همگي در اختيار طراحان زبردست شركت مكعب گروپ است، تا بهترين‌ها را به مشتريان اين شركت ارائه دهند. ديگر استفاده نسبتا معمول كه از پارتيشن‌هاي اداري مي‌توان انجام داد، ساختن اتاق‌هايي بسيار دنج و آرام براي استراحت، جلسات محدود درون تيمي و نمازخانه است. شما مي‌توانيد براي اين دسته از بخش‌هاي شركت خود انواع پارتيشن‌ آلومينيومي ، ام دي اف و شيشه را انتخاب كنيد كه همه اين موارد براي اين كار بسيار مناسب است.

برخي ايده‌هاي ناب براي استفاده از پارتيشن اداري

در اينجا ما به ايده كمتر به كار رفته در ايران براي استفاده از پارتيشن اداري مي‌پردازيم. اين كه در طول ساعت كاري يا قبل و بعد از آن از اتاقي براي ورزش‌هايي خاص استفاده كنيد خود مي‌تواند ايده خوبي براي بالا بردن كارايي جمعي و فردي كاركنان باشد. فقط كافي است كه در اين اتاق‌ها تهويه خوب و امكانات ورزشي را آماده كنيد. اين كار پيچيده اي نيست يك پارتيشن دو جداره را براي اين كار در نظر بگيريد. پيشنهاد من ساخت يك اتاق يوگا است. ورزشي بسيار خوب براي ايجاد آرامش از بين بردن خستگي‌هاي ناشي از كار آنجا از تن به در كنند، تمدد اعصاب داشته باشند و به ادامه كار سخت بپردازند.
در بعضي از شركت‌ها با بچه دار شدن خانم‌هاي شركت مخارج مهد كودك بر دوش كاركنان سنگيني مي‌كند. همين طور براي برخي مادران گذراندن زمان زيادي به دور از بچه‌ها مي‌تواند سخت باشد به خصوص در كار‌هايي كه سنگيني كار آنچنان است كه ساعت‌هاي كار را طولاني مي‌كند. يكي از راه‌هاي چاره اين مشكل ايجاد يك اتاق مادر و كودك در اداره است. شما در اين اتاق مي‌توانيد وسايل بازي و يك مربي را مستقر كنيد، بچه‌ها در ديد و نظر مادران به بازي مي‌پردازند و مادران نيز در ساعت‌هاي استراحت سري به كودك خود مي‌زنند. با استفاده از يك پارتيشن شيشه دوجداره كه صداي محيط را كامل عايق مي‌كند بچه‌ها در اين اتاق به راحتي بازي مي‌كنند. شيشه‌اي بودن اين پارتيشن هم سبب مي‌شود مادران به راحتي تمام اقداماتي كه براي كودكان انجام مي‌شود را زير نظر داشته باشند.
ايده اتاق يوگا و اتاق مادر و كودك در دكوراسيون اداري ايراني چندان جايي ندارد و ايده‌هايي است كه در كشورهاي اروپايي بيشتر به اجرا در مي‌آيند. اما نياز افراد است كه آنها را بر آن مي‌دارد كه به اين ابداعات دست زنند شما نيز در كنار مكعب گروپ مي‌توانيد به ابداعات جديد فكر كنيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۳۰:۴۸ ] [ abed ] [ نظرات (0) ]

با پيشرفت تكنولوژي و تغيير در رويه نگهداري اطلاعات، هنوز هم پرونده‌هاي فيزيكي در شركت‌ها وجود دارند. براي نگهداري آن‌ها هر فرد از كشو يا كمد مخصوص به خود استفاده مي‌كند. اما زماني كه تعداد آن‌ها بيشتر شود چه بايد كرد؟ در ادامه مي‌خواهيم درباره فوايد فايلينگ اداري با شما صحبت كنيم.
فايلينگ‌ها يكبار براي هميشه در سازمان شما نصب مي‌شوند و تغيير بزرگي در نظم اسناد و پرونده‌ها ايجاد مي‌كنند. با اين حساب شما هم فضاي بيشتري در اختيار خواهيد داشت و هم زمان كمتري بابت پيدا كردن پرونده مورد نظر صرف خواهيد كرد. شما با ايجاد فضاي بيشتر مي‌توانيد مبلمان اداري متناسب با دكوراسيون را خريداري و كاربرد دفتر كاري خود را بيشتر كنيد.
با وجود فايلينگ‌هاي اداري شما ديگر نيازي به خريد زونكن نداريد. زونكن‌ها علاوه بر اين كه فضاي زيادي اشغال مي‌كردند، هزينه‌هاي زيادي هم براي سيستم مالي شركت ايجاد مي‌كردند. با حذف آن‌ها فضاي بيشتري در دسترس قرار گرفت و بخشي از هزينه‌ها نيز كاهش پيدا كرد.

فوايد فايلينگ اداري

هدف از ساخت فايلينگ اداري

شايد فايلينگ‌ها براي تمامي اتاق‌هاي يك سازمان مناسب نباشد. امروزه همه افراد ترجيح مي‌دهند از اسناد خود به صورت الكترونيكي نگهداري كنند. اما ديده شده هنوز هم شركت‌هاي بسياري هستند كه از اسناد به شكل كاغذي نگهداري مي‌كنند. جدا از بحث قطع بيهوده درختان و اصراف در برگه‌ها مي‌توان به اشغال كردن فضاي آن هم اشاره كرد. بنابراين به همين دليل است كه مي‌گوييم آن‌ها براي همه اتاق‌ها كارايي ندارند.
هدف اصلي ساخت فايلينگ اداري، نگهداري و مراقبت اصولي از اسناد و پرونده‌ها است. شما در هر فضايي كه پرونده‌هاي زيادي وجود دارد، مي‌توانيد از فايلينگ استفاده كنيد. حتي اگر يكي از اتاق‎هاي خود در منزل را به عنوان اتاق كار در نظر گرفته باشيد، فايلينگ‌ها راه حل خوبي براي نظم بخشيدن به فضاي داخلي اتاق و اسناد شماست.
وجود نظم در فضاي كاري باعث راندمان و افزايش تمركز كارمندان مي‌شود. كار كردن در فضاهاي شلوغ و نامنظم مي‌تواند دائما حواس كاركنان را پرت كند و باعث شود آن‌ها تمركز كافي براي انجام كاري را نداشته باشند.

مزايا و فوايد فايلينگ اداري

يكي از واضح‌ترين مزاياي فايلينگ، نظم بخشيدن به پرونده‌هاست. زماني كه پرونده‌هاي فيزيكي در اداره شما زياد مي‌شود، نگراني شما هم بابت نگهداري و مراقبت از آن‌ها بيشتر مي‌شود. شما با قرار دادن پرونده‌ها درون اين فايلينگ‌‎ها مي‌توانيد با خيال راحت‌تري به كار خود ادامه دهيد.
حتما براي شما هم پيش آمده كه بر روي پرونده‌هاي خود آثار چايي، آبميوه و هر نوع لكه را ببينيد. اگر قرار باشد اين لكه‌ها به دست صاحبان آن برسد و از قضا سند اصلي هم باشد، استرس و نگراني شما چند برابر مي‌شود. بعد از هر بار استفاده اگر پرونده‌ها را در فايلينگ اداري قرار دهيد، سلامت آن‌ها بيشتر تضمين مي‌شود.
زماني كه تعداد پرونده‌ها بيشتر از حدي شود كه شما تنها با نگاه كردن بتوانيد آن را پيدا كنيد، لازم است يك استراتژي خاص با نوع كاري خود ايجاد كنيد. پياده سازي اين شكل استراتژي با فايلينگ‌ها ساده‌تر مي‌شود.
شما مي‌توانيد هر قسمت از آن را براي قرارگيري دسته‌اي از پرونده‌ها قرار دهيد. براي مثال طبقات زيرين را مي‌توانيد براي پرونده‌هاي قديمي‌تر و طبقات بالايي را براي پرونده‌هاي جديدتر. حتي مي‌توانيد بر روي كشوها يا كمدهاي فايلينگ يك برچسب بچسبانيد و يك راهنمايي براي پرونده‌هاي موجود در آن قسمت قرار دهيد. اين كار مي‌تواند باعث صرفه‌جويي در زمان شما شود. زيرا در كمترين زمان ممكن مي‌توانيد به پرونده مورد نظر برسيد.
امنيت در فايلينگ‌ها نيز تعريف بهتري دارد. براي هر قسمت از كمد و كشوها مي‌توانيد قفل جداگانه‌اي نصب و در صورت لزوم از اين ويژگي استفاده كنيد. برخي از اسناد مالي به دليل مهم بودن، نياز به نگهداري ويژه‌تري دارند؛ با وجود قفل‌هاي نصب شده بر روي اين فايلينگ‌ها خيال آسوده‌تري خواهيد داشت.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۴۸:۳۰ ] [ abed ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : ---
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی