گروه مكعب
مبلمان اداري

براي اين كه يك ميز خوب كنفرانس داشته باشيم و از آن در هر جلسه كاريمان لذت ببريم ميان يك دوگانه فكري خاص به سر مي‌بريم. يكي آن كه اين نوع ميز اداري براي ما چقدر بايد كاربردي باشد و در عين حال بايد چقدر ميز كنفرانس ما بايد شيك و تجملي باشد. در طراحي ميز كنفرانس ما بايد چقدر زيبايي آن را لحاظ كنيم. در اين مقاله از سايت گروه مكعب مي‌خواهيم به اين دوگانه فكري بپردازيم كه ميز كنفرانس ما چقدر بايد كاربردي و چقدر بايد زيبا باشد.
ابتدا بياييد به ميز كنفرانس نگاهي ديگر بيندازيم. منظور ما از ميز كنفرانس ميزي با بيش از 20 صندلي در اطراف آن است. اين ميز‌ها بايد در جايي قرار بگيرند كه سقفي بلند بيش از 2?80 ارتفاع داشته باشد. اين چنين ميز‌هايي با بيش از 20 صندلي در اطراف خود محلي براي جمع شدن افراد يك شركت در جلسه‌هاي بسيار مهمي است كه گاه در آنها سرنوشت كاري يك شركت تعيين مي‌شود. ميزان اطلاعات و صحبت‌هايي كه در يك جلسه كاري در يك اتاق كنفرانس رد و بدل مي‌شود به شدت بالاست پس امكانات اين اتاق از شركت بايد بسيار بالا باشد.

ميز كنفرانس و كاركرد گرايي

شما با استفاده از انواع امكانات به كار رفته در يك ميز كنفرانس استاندارد مي‌توانيد به انواع پايگاه‌هاي داده دسترسي داشته باشيد. لپ‌تاپ خود را به اينترنت سريع شركت وصل كنيد؛ شارژر گوشي هوشمند خود را به پريز‌هاي برق برسانيد؛ به شبكه نمايش اتاق كنفرانس متصل شويد و با استفاده از سيستم صوتي داخلي صداي خود را به خوبي به گوش ديگران برسانيد و حتي مكالمات داخل جلسه را ضبط كنيد.
همه اين امكانات در يك ميز تعبيه مي‌شود سيم كشي بسيار خوب و همين طور كانال‌هايي براي عبور دادن شبكه‌اي از سيم‌هاي اطلاعات، برق و ديگر ملزومات ارتباطي، مي‌تواند ميز شما را به شدت كاربردي كند.
همين طور طراحي ميز راهي را باز مي‌گذارد كه نيرو‌هاي خدماتي كه به پذيرايي از مهمان‌هاي جلسه مي‌پردازند بتوانند به راحتي از همه پذيرايي كنند.
اين مسائل سبب مي‌‌شود كه ميز كنفرانس از شكلي نسبتا شبيه به يك ديگر برخوردار شوند و اين يعني آن كه شما با استفاده از يك ميز كنفرانس استاندارد نمي‌توانيد چندان در طرح آن تفاوت شكل ايجاد كنيد. اما اين محدوديت‌ها به اين معني است كه بايد فقط به كاربردي بودن ميز كنفرانس فكر كرد. آيا زيبايي خاص اتاق و ميز كنفرانس عملا موضوعي بي‌معني است؟

نگاه زيبايي شناسانه به ميز كنفرانس

يك جلسه كاري با فراز و نشيب‌هاي بسياري همراه است، زيرا تمام مشكلات يك شركت در جلسات آن نمود پيدا مي‌كند از اين رو گاهي جلسات يك شركت به پر حرارت و پيچيده مي‌شود. به عنوان يك طراح شما مي‌توانيد در اين روند نقش يك سوپاپ اطمينان را داشته باشيد. حضور در جايي كه افراد آن را دوست دارند از دكوراسيون داخلي آن لذت مي‌برند و رنگ بندي آن به آنها روحيه و آرامش مي‌‌دهد مي‌تواند سطح خلاقيت‌ آنها را بالا ببرد.
استفاده از انواع نورپردازي با طيف‌هاي ملايم مي‌تواند تأثيري آرام كننده روي روان افراد حاضر در جلسه داشته باشد . همين طور در اتاق كنفرانس خود شما مي‌توانيد از انواع موكت استفاده كنيد تا رنگ و بافتي گرم را به اتاق كنفرانس دهيد. همه اين موارد يك جلسه پيچيده و البته ناراحت كننده را قابل تحمل تر مي‌كند.
اما خود ميز كنفرانس هم قابليت تغيير رنگ را دارد. استفاده از انواع رنگ‌هاي شاد مي‌تواند فضا را تا حد نهايت شاد كند به ياد داشته باشيد كه ميز كنفرانس شما در اتاق كنفرانس بيشتر حجم فضاي اتاق را اشغال كرده است و همين هم سبب مي‌شود كه با تغيير رنگ ميز كنفرانس، شما حجم بسيار زيادي از رنگ را وارد دكوراسيون اداري خود كنيد. رنگ ميز را مي‌توانيد به رنگ‌هاي شاد تغيير دهيد اما به ياد داشته باشيد رنگ ميز كنفرانس نبايد چشم را اذيت كند براي همين از رنگ‌هاي گرم اما مات يا چرك استفاده كنيد. تا باز تاب نور چشم حاضران در جلسه را آزار ندهد. مورد ديگري كه بايد در انتخاب رنگ ميز كنفرانس رعايت كرد هماهنگي رنگ اين ميز با پرد‌ه‌ها و بعد صندلي‌هاي اطراف آن مي‌تواند اوج هارموني را به اتاق كنفرانس شما ببخشد. سعي كنيد در ساخت ميز كنفرانس خود از كليشه‌ها به دور باشيد و در عين حال آرامش رواني خود و همكارانتان را لحاظ كنيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۴۴:۴۸ ] [ abed ] [ نظرات (0) ]

در تمام ترند‌هاي دكوراسيون اداري تلفيق روند‌هاي دكوراسيون داخلي را مي‌توان ديد. اين روز‌ها دكوراسيون‌هاي خانگي مي‌توانند با دكوراسيون يك رستوران يا كافه تلفيق شوند يا در يك اداره مي‌توان از ترند‌هاي دكوراسيون يك مكان تجاري، هتل يا يك كافه بهره برد.
در اين مقاله وبسايت گروه مكعب مي‌خواهيم به تلفيق دو ترند و رويكرد دكوراسيون داخلي بپردازيم. شايد يك خانه و محل زندگي با يك دفتر كار منافات‌هايي داشته باشد. در نگاه اول اين دو چندان تلفيق پذير نيستند اما اين سبك مدرن و پست مدرن دكوراسيون داخلي است كه اين اجازه را به ما مي‌دهد و اتفاقا تجربيات بسيار موفقي در اين باره انجام شده است. اما قبل از اين كه به امكان و چند و چون اين تلفيق بپردازيم بايد ضرورت آن را تشخيص دهيم.

دكوراسيون اداري براي يك دفتر خانگي

ضرورت تلفيق دكوراسيون منزل با دكوراسيون اداري

بسياري افراد هستند كه دوست دارند در خانه خود كار كنند يا اساسا از سفر‌هاي درون شهري خود، دوست دارند بكاهند. همين طور امكان دارد كه بودجه اجاره دفتر اداري و خانه را در مناطق خاص شهر را ندارند. از اين رو بايد يك ساختمان را براي دفتر كار و زندگي انتخاب كنند. همين طور سبك كار كردن 24/ 7 كه در آن هفت روز هفته و بيست و چهار ساعت روز را كار مي‌كنيم، گاهي اجازه آن را نمي‌دهد كه ما، زماني را براي رفتن به محيط غير كاري صرف كنيم.
از اين رو براي زندگي يك، دو يا چند نفره بايد خانه را با محل كار تلفيق كنيم. در اين راه موانعي وجود دارد اما اين موانع آنچنان نيست كه ما را از اين تصميم منصرف كند.

دكوراسيون اداري براي دفتر كار خانگي را از كجا شروع كنيم

در بهترين حالت شما در خانه‌اي زندگي مي‌كنيد كه بيش از دو اتاق دارد. از اين رو مي‌توانيد محل زندگي را از محل كار جداكنيد يك اتاق را به محل كار يك اتاق را به محلي براي زندگي بدل كنيد. تنها مشكل اين است كه بايد محل زندگي شما به صورت مجمل و خلاصه باشد. يعني آشپزخانه، اتاق خواب و نشيمن شما يكي شود. البته در ترند‌هاي طراحي دكوراسيون منزل الان اين موضوع كاملا معمول است. استفاده از تخت خواب‌هاي جمع شو، جايگزين كردن اپن آشپزخانه با ميز نهارخوري همين طور استفاده از كاناپه هاي تخت خواب شو گزينه‌هايي است كه در اين رويكرد ساخت دكوراسيون منزل بسيار كاربردي هستند.
اما به دكوراسيون اداري خود وارد شويم. چيزي كه عملا تخصص ما در گروه مكعب است. دفتر خانگي با دفتر معمول اداري تفاوت‌هاي بسيار معني‌داري دارد. اين تفاوت‌ها اول در اندازه اين دفاتر است. ما در دفاتر خانگي اغلب با فضايي كوچك رو به رو هستيم كه هم بايد اتاق كار ما باشد و هم بايد اتاق جلسات و پذيرايي ارباب‌رجوع شود.
از اين رو بايد همه المان‌ها را در مينيمال‌ترين حالت ممكن انتخاب كنيم. بهترين توصيه ما در اين باب اين است كه به كار خود نگاه كنيد. گاهي كار شما با تعداد زيادي از جلسات پيش مي‌رود كه در آن افرادي بيش از 4 نفر حضور دارند. در اين حالت ميز اداري يا همان ميز كار را بايد به كوچكترين حالت ممكن تقليل داد و بجاي آن ميز جلسات را جايگزين آن كرد. استفاده از ترند‌هاي مينيمال طراحي دكوراسيون اداري ما را براي ساخت و جاي دادن ميز جلسات كوچك و در عين حال كاربردي ياري مي‌رساند. اين يك واقعيت است كه اگر صندلي‌هاي معمول و ميز جلسات معمولي به كار رفته در دكوراسيون‌هاي اداري ادارات را در يك چنين فضاي كوچكي جاي دهيم بعد از ساخت دكوراسيون اداريمان تمام محيط به ميز و صندلي اختصاص مي‌يابد.
اگر كار شما به صورت عملياتي است و جلسات كم تعداد و كم نفري داريد. بهتر است ميز كار را بزرگ بداني و از ارباب رجوع در ست مبل چهار نفره‌اي كه در كنار ميز داريد پذيرايي كنيد.

المان‌هاي مناسب دكوراسيون اداري يك دفتر خانگي

حتما از فرش يا موكت‌هايي با نقش و رنگ غليظ استفاده كنيد. از قاب عكس عزيزانتان در اطراف اين دفتر كار بهره بجويي. از آنجايي كه در بيشتر موارد فضاي شما كوچك است حتما از رنگ‌هاي روشن بهره بجوييد، اين رنگ‌ها محيط شما را هر چه بزرگتر نشان مي‌دهد. هر چقدر دفتر شما ساده‌تر باشد، راحت‌تر و دلنشين تر جلوه مي‌كند.
در آخر بايد به اين موضوع هم توجه كنيد كه دفتر كار خانگي با هر دكوراسيون اداري كه باشد؛ جايي براي يك زندگي كامل به خصوص به سبك ايراني نيست به اين معني كه شما نمي‌توانيد مثلا با بچه‌هاي خردسال و همسرتان در اين دفتر كاري يا منزل مسكوني با راحتي يك منزل مستقل زندگي كنيد. پس اگر زندگي شما وقف كارتان است به سمت اين دفاتر برويد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۰۴:۴۳:۳۴ ] [ abed ] [ نظرات (0) ]

راحتي فكري يكي از عناصري است كه هنگام كار سبب آرامش و تفكر مثبت در محيط كاري مي‌شود. راحتي فكري موضوعي است بسيار چند وجهي. يكي از عوامل مؤثر در ناراحت و راحتي فكري در كار، دكوراسيون اداري است.
ما در گروه مكعب به شدت معتقديم كه استفاده غلط از دكوراسيون اداري سبب مي‌شود كه حتي كار‌هايي كه چندان استرس‌زا نيستند، باز هم سخت دشوار شوند.
شما در كار خود گاه به واسطه نوع كار دچار ناراحتي يا استرس و يا فشار‌هاي روحي بسيار مي‌شويد، اين دسته از كارها اغلب افرادي كه اعصاب ضعيفي دارند را از دايره خود خارج مي‌كنند. اما چقدر توان روحي و فكري لازم است كه در اين دسته از كارهاي استرس‌زا باقي بمانيد. خبرنگاري كه از مناطق جنگي گزارش مي‌دهد و هميشه با اخبار جنگ سر و كار دارد، با آن كه در محيط جنگ زده به سر نمي‌برد، اما هميشه تصاوير دلخراشي را در صفحه مانيتور خود مي‌بيند. اين فرد بايد توان بالاي روحي داشته باشد، تا اين دسته از اخبار او را فرسوده نكند. ما معتقديم كه با تغييرات خاصي در دكوراسيون اداري مي‌توانيم بر توان اين افراد بيفزاييم.

نقش دكوراسيون اداري در راحتي فكري

گاهي كارتان با آن كه كاري پردردسر نيست، باز دچار ناراحتي‌ها روحي مي‌شويد. عوامل ناراحتي را مي‌توان در چند دسته طبقه بندي كرد. عواملي ناشي از ذات كار، عوامل ناشي از رفتار سازماني افراد، عوامل محيطي پديد آورنده ناراحتي. ناراحتي در محيط كار را گاه به نارضايتي نيز تعبير مي‌كنند، زيرا نتيجه ناراحتي دير يا زود به نارضايتي از محيط كار مي‌انجامد و نيروي ناراضي را بايد مجبور به كار كرد و ديگر علاقه از اين ميان رخت برمي‌بندد.
عوامل ناراحتي ناشي از ذات كار و همين‌طور عوامل ساخته دست نيروي انساني را بايد در جاي خود بررسي كرد. كار ما بهتر كردن محيط كاري است. از اين رو در رفع ناراحتي ناشي از محيط، دكوراسيون اداري نقش عمده‌اي دارد. در اين مقاله ما چند راهكار جالب براي برطرف كردن ناراحتي در محيط كار با استفاده از تغيير در دكوراسيون اداري را بررسي مي‌كنيم.

از شلوغي محيط تا شلوغي ذهن

اين روز‌ها ابزار اداري بسيار بيشتر از قبل است اما تعداد پرونده‌ها و مواردي كه با كاغذ نوشته و ساخته مي‌شدند كمتر است. ميز‌هاي قديمي مملو از كاغذ بودند و اكنون چند يا چندين دستگاه الكترونيكي در دفتر‌هاي و ادارات به چشم مي‌خورد و كاغذ روز به روز كمتر مي‌شود. ما نمي‌توانيم موبايل، تبلت و كامپيوتر را از چرخه كاري خود حذف كنيم. اما مي‌توانيم محيط را تا آن جا كه مي‌توانيم خلوت نگه داريم. تمام خرده ريز‌هايي را كه “گاهي” در اداره از آنها استفاده مي‌شود را مي‌توان از جلو چشم برداشت. بگذاريد طراحي‌ها زيباي دكوراسيون اداري شما به چشمتان بيايد. بعد از خلوت كردن محيط مي‌توانيد از المان‌هاي چشم نوازي در محيط كاري خود استفاده كنيد. مثلا گلدان يا كتاب خانه را به محيط اضافه كنيد. رنگ روشن به همراه نور طبيعي مي‌تواند محيط شما را در اوج آرامش نگه دارد و تا حد بسيار زيادي از استرس و ناراحتي هنگام كار بكاهد.

باز تعريف نقش مبل در دكوراسيون اداري

مبل‌ها تا همين چندي قبل بيشتر جايي بود براي نشستن موقت. يعني افرادي كه به بازديد شركت مي‌آمدند و مهمان شما بودند بر روي مبل‌هاي سالن انتظار مي‌نشستند. اين بخش تنها براي نشستن موقت بود. اما اكنون تفكر درباره مبل‌هاي اداري بسيار تغيير كرده است. مبل‌ها نشيمن‌هاي بسيار راحتي هستند. همين‌طور نشستن بر روي آنها مي‌تواند براي همه حس خاصي از آرامش را به وجود آورد. حتي با بلند كردن ديواره‌هاي با روكش پارچه مبل و البته با اسفنج آن مي‌توان يك استيشن محاط شده را در اطراف كاربر به وجود آورد. اينگونه حس خاصي از امنيت را به كاربر منتقل مي‌كنيم.

تاثير دكوراسيون اداري در راحتي فكري

تاثير دكوراسيون اداري در راحتي فكري

حالا بايد كار را براي نشستن دائمي بر روي مبل‌ها به انجام برسانيم. يك زيرپايي نرم با ارتفاعي مناسب مي‌تواند شما را همواره مبل نشين كند. در مقاله قبلي گروه مكعب حرف از زاويه خاصي از بدن زده شد به نام زاويه جاذبه صفر. با طراحي بسيار راحت مبلمان اداري براي دكوراسيون اداري خود مي‌توانيد اين زاويه خاص را براي كاربران تا حدي به وجود آورد.

دكوراسيون اداري و راحتي فكري

دكوراسيون اداري و راحتي فكري

همين‌طور استفاده از انواع ميز‌هاي جمع و جور براي قرار دادن لپ‌تاپ شما را كاملا در كار مسلط به وسايلتان مي‌كند. تركيب نور طبيعي، رنگ‌هاي روشن و البته نشيمن‌هايي مانند مبل‌هايي كه اين بار نه براي بازديد كنندگان بلكه براي كاركنان طراحي شده‌اند مي‌تواند حس عجيبي از آرامش را براي شما به وجود آورد. اين راهكار را امتحان كنيد. ما نيز در گروه مكعب هر كمكي از دستمان بر بيايد فروگذار نخواهيم كرد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۶ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۲۹:۰۲ ] [ abed ] [ نظرات (0) ]

گروه مكعب يكي از پيشرو‌ترين شركت‌هاي طراحي دكوراسيون داخلي است. از اين رو هميشه به دنبال آن است كه بهترين ترند‌هاي روز طراحي دكوراسيون اداري را براي مخاطبان خود فراهم آورد. اين كه ترند‌هاي دكوراسيون داخلي در ايران قابل انجام است يا نه، خود موضوع ديگري است كه البته ما معتقديم هر ترند طراحي دكوراسيون اداري و داخلي را مي‌توان در ايران انجام دارد مهم خواستن آن است.
در اين مقاله به مي‌خواهيم معرفي راحت‌ترين دكوراسيون‌هاي اداري مد روز بپردازيم. اين كه چرا يك دكوراسيون اداري بايد در اوج راحتي باشد خود موضوعي مهم است و البته اين راحتي چگونه مي‌تواند به صورت يكسان و يك‌دست در يك دكوراسيون اداري اجرا شود.

با راحت‌ترين دكوراسيون‌هاي اداري آشنا شويد

هر كس تعريف خود را از راحتي دارد. هر كدام ما لباس كار و استراحتمان با يك ديگر متفاوت است. حال آنكه همه ما بدني داريم كه ساختار آن واحد است. پس گذشته از سليقه‌هاي گوناگون كه مي‌تواند براي هر آدمي متفاوت باشد، استفاده از برخي المان‌ها مي‌تواند بدن ما را در وضعيتي قرار دهد كه كمترين فشار را تحمل كند و از اين رو اين ساختار بدني ماست كه راحتي را تجربه‌ مي‌كند.
پس اگر بخواهيم يك درجه خاص از راحتي را براي افراد فراهم كنيم، دو موضوع را بايد در دكوراسيون اداري خود لحاظ كنيم. نكته اول آن است كه مجال اعمال سليقه را براي كاركنان در دكوراسيون اداريمان فراهم آوريم و دوم بهتر ساختار بدني را به خوبي بشناسيم و آن را در كمترين فشار ممكن قرار دهيم.
اين يك موضوع كاملا قابل اندازه‌گيري است كه با بالا رفتن سطح راحتي بدني و فكري در محيط اداري بهره‌وري كاركنان از ساعت‌هايي كه در محيط كاري مي‌گذرانند نيز بالا مي‌رود.
ماجراي راحتي فكري و دكوراسيون اداري را در مقاله‌اي جداگانه بررسي مي‌كنيم و اين مقاله را مي‌خواهيم به راحتي بدني و فيزيكي در دكوراسيون اداري اختصاص دهيم.

حركت به سمت جاذبه صفر در دكوراسيون

يكي از عجيب‌ترين يافته‌هاي اخير درباره حس راحتي آن است كه ما بيشتر احساس خستگيمان، ناشي از اعمال فشار جاذبه است. يك موضوع بسيار مهم آن است كه من و شما هر روز و هر ساعت در معرض جاذبه زمين هستيم و اين جاذبه روي سلول به سلول بدن ما فشاري وارد مي‌كند. غواص‌ها با فشاري بسيار بيشتر از جاذبه زمين در زير آب درگيرند، زيرا اين فشار جاذبه با فشار آب دريا توأم مي‌شود. فشاري كه بعد از يك عمق خاص، ديگر تحمل ناپذير است و باعث مرگ آدم مي‌شود. اما از بررسي شرايط بدني كساني كه كارشان غواصي است، فهميده‌اند كه 1? بهره‌وري كار آنها بسيار پايين است 2? آنها چند برابر ديگران انرژي مصرف مي‌كنند.
پس هر چه درگيري ما با زمين بيشتر باشد كارمان سخت‌تر است.
در اين مقاله مي‌خواهم شما را با مقوله جاذبه صفر آشنا كنم. جاذبه صفر زماني روي مي‌دهد كه ما خارج از جو زمين باشيم. اين زمان بدن در بي‌وزني است و هيچ فشاري را تحمل نمي‌كند. در اين حالت بدن ما مانند عكس زير قرار مي‌گيرد.

راحت‌ترين دكوراسيون‌هاي اداري

راحت‌ترين دكوراسيون‌هاي اداري

در ترند‌هاي جديد دكوراسيون اداري براي نزديك شدن به اين حالت تلاش بسيار خاصي صورت گرفته است. درگيري شما با جاذبه مي‌تواند با قرار گرفتن در اين حالت به حداقل برسد. صندلي‌ و مبلمان اداري معمول تا حدي در اين راه قدم برداشته بودند اما آن را برآورده نمي‌كردند.
يكي از اصلي ترين دلايل اين كه ما در دكوراسيون‌ اداري خود به وضعيت جاذبه صفر نزديك مي‌شديم اما آن را نمي‌توانستيم اجرا كنيم آن بود كه ميز‌هاي اداري جايي را براي بالا آمدن ناحيه مياني بدن باقي نمي‌گذاشتند و ما براي چشم دوختن به كاغذ‌ها بايد بدن را در زاويه حاد 45 تا قائم درجه قرار مي‌داديم، حال آن كه در وضعيت جاذبه صفر زاويه‌اي 128 درجه در ناحيه شكم و لگن ايجاد مي‌شود.
اما اكنون با حذف تدريجي اما بسيار مستمر كاغذ و كاغذ نويسي از سيستم‌هاي اداري و جايگزيني آن با اتوماسيون‌هايي كه در كامپيوتر‌ها و لباپ‌ها جاي داراند، ديگر نيازي چنداني به ميزهاي كار نداريم. از اين رو دكوراسيون‌هاي اداري ميزها را كوچك و ساده مي‌كنند و صندلي‌هاي اداري را پيچيده تر.

راحت‌ترين دكوراسيون‌هاي اداري

راحت‌ترين دكوراسيون‌هاي اداري

وجود يك پشت سري در اين حالت صندلي‌ها مي‌تواند گردن را در بهترين حالت خود نگه دارد و همين طور زير‌پايي‌ها كه پا را در حالت نيم باز قرار مي‌دهند. ميز اداري با حذف كشو‌ها و كمد‌هاي زيرين خود، جاي حركت پا‌ها را فراهم مي‌آورد. بايد براي اين كه كامپيوتر، لپتاپ و موبايل شما به شارژ، كابل شبكه و انواع سيم‌هاي برق و ديتا وصل شود، تمهيدي انديشيد كه البته هيچ مشكلي ندارد و در اين ميز‌هاي به شدت خلوت، مي‌توان حتي ده‌ها رشته سيم را جاساز كرد. براي بالا بردن سطح تمركز كاربر دكوراسين داخلي شيلد‌هايي در اطراف ميز كار نصب مي‌شود تا سمت نگاه به مانيتور دوخته شود.
در پي استفاده از همين وضعيت جاذبه صفر است كه صندلي‌هاي ورك استيشن نيز روز به روز در حال گسترش‌اند و شايد بتوان نزديك ترين وضعيت به جاذبه صفر را در اين دسته از صندلي‌ها پيدا كرد.

راحت‌ترين دكوراسيون‌هاي اداري

راحت‌ترين دكوراسيون‌هاي اداري

استفاده از انواع صندلي‌ها كه بتوانند بدن را نزديك به حالت درازكش قرار دهند موضوعي است كه بايد به آن فكر كرد. به هر حال راحتي در محيط كاري يكي از مهم‌ترين عناصر بالا برنده بهره‌وري است. ما نيز در گروه مكعب براي اين هدف در كنار شما هستيم.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۵:۱۹:۵۲ ] [ abed ] [ نظرات (0) ]

ميز مديريت هميشه در يك اداره و يا شركت يك موضوع مهم حساب مي‌شود.
اين نوع ميز اداري گاهي نمادي از صلابت و موفقيت يك شركت است. از اين رو گاهي حتي در شكل و شمايل ميز مديريتي مي‌توان اين صلابت و قدرت را ديد. در اين مقاله مي‌خواهيم ميان ميز مديريتي سلطنتي و ميز مديريتي كلاسيك فرق‌هايي ايجاد كنيم و اين دو مفهوم را بيشتر بشناسيم. ميز مديريتي به صورت قدمي آن تشكيل مي‌شد از سطوحي ساخته شده از بهترين انواع چوب كه روي آن منبت كاري‌هايي هم انجام مي‌دادند. ميز‌هاي مديريتي بسته به فرهنگ آن كشوري كه از آن استفاده مي‌شد امكان داشت تفاوت‌هايي هم با هم داشته باشند. در آلمان قبل از جنگ دوم جهاني ميز مديريتي چندان منبت كاري نداشت و فقط بزرگتر از انواع ميز‌هاي كارمندي بود.

ميز مديريتي سلطنتي يا كلاسيك

چرم دوزي هم يكي ديگر از اجزاي ميز مديريتي است. به خصوص در استايل‌هاي انگليسي كه هماهنگي چشم نوازي بين ميز و مبلمان اداري به وجود مي‌آمد.
چوب لاك الكل خورده بلوط، گردو و ساج چوب‌هايي بودند كه در دوران گذشته بسيار بيشتر از دوران ما يافت مي‌شد و نجاراني كه به ساخت اين دسته از ميز‌ها مي‌پرداختند بسيار دست و دلبازانه به استفاده از اين دسته از چوب‌ها مي‌پرداختند. ميز‌هايي به نسبه سنگين كه به حد نهايت سمباده مي‌خوردند و با لاك الكل آنها را جلا مي‌دادند.
نقش چوب و طرح هاي چهارگوش بسيار ساده مي‌توانست مشخصه اين طرح‌ها باشد. بعد از مدتي هم چندين كشو به اين ميز‌ها اضافه ‌شد. بعد از رواج يافتن روكش‌هاي پلي‌استري، اين دسته از روكش‌ها جايگزين لاك الكل شد. ولي در كل اين دسته از ميز‌ها چندان تغييري را به خود نمي‌ديدن و ساليان سال طرحي يك نواخت و البته بسيار كاربردي و شكيل داشتند.
اين طرح را مي‌توان طرحي كلاسيك براي ميز مديريتي دانست طرحي كه اكنون هم در برخي موارد ساخته مي‌شود اما سادگي و بي‌آلايشي آن چندان طرفدار ندارد.

ميز مديريت سلطنتي چه ويژگي‌هايي دارد

در مدل‌هايي كه به ميز مديريتي سلطنتي مشهورند. ديزايني به شدت اغراق شده را شاهديم. اما قبل از آن كه به چند و چون اين روش ساخت ميز و مبلمان مديريتي بپردازيم بايد يك نكته مهم را در اين باب بيان كنيم. در سرچ كوتاهي در گوگل به راحتي در مي‌يابيم كه بسياري از فروشندگان ايراني، ميز مديريتي سلطنتي را ميز مديريتي كلاسيك مي‌پندارند، كه از نظر ما كار چندان مناسبي نيست. ميز مديريت يا ميز كار دفاتر قديمي ميز‌هايي بسيار ساده بودند و شما در عكس‌هاي مربوط به اوايل قرن بيستم اين دسته از ميز‌هاي بسيار بي‌آلايش و كاملا معمولي را پيدا مي‌كنيد.
اما ميز مديريت سلطنتي چيست. درباره ميز مديريتي سلطنتي بايد گفت اين دسته از ميز‌ها نمايشگر اوج هنر ظريف كاري روي چوب‌اند. چوب آبنوس و ديگر انواع چوب‌هاي اعلاي جنگلي با پايه‌هاي خراطي شده با نقوش مختلفي از حيوانات و انواع گياهان خيالي و مينياتوري. فرم ميز اغلب همراه با قوس‌هايي در قسمت رو به رويي است كه قرينه آن در قسمت پشت ميز، جايي كه كاربر پشت آن مي‌نشيند، تكرار مي‌شود. در فرم‌هاي سلطنتي تقريبا و به صورت معمول خبري از فرم ال يا ديگر فرم‌هاي ميز مديريتي نيست. همين‌ طور به واسطه انواع تزييناتي كه در اين نوع از ميز‌ها به كار مي‌رود شما جايي براي اضافه كردن انواع وسايل و امكانات كاربردي امروزي را نداريد. يعني اگر بخواهيد كابل شارژ موبايلتان را از يك هاب داخل ميز رد كنيد، دچار يأس فلسفي مي‌شويد؛ زيرا حتي موبايلتان را نمي‌توانيد در انواع معمول اين اينگونه ميز‌ها به شارژ وصل كنيد.
اين دسته از ميز‌ها برعكس ميز‌هاي كلاسيك كه اغلب تك رنگ بودند، دو يا چند رنگ ساخته مي‌شوند. البته رنگ آنها به واسطه استفاده از چند نوع چوب در ساختار‌ آنها است. جلال و جبروت ميز مديريتي سلطنتي به همين يكي دو صنايع دستي به كاررفته روي چوب ختم نمي‌شود. ديگر هنر دستي كه در اين نوع از ميز‌هاي به كار مي‌رود ورشو كاري و فلزكاري روي چوب است.
اين واقعيتي است كه يك سلطان از همه چيز بي‌نياز است. نه نيازي دارد به موبايل خود چشم بدوزد و نه حتي يك كامپيوتر را براي انجام كار‌ها رو به روي خود داشته باشد. براي يك سلطان همه كار‌ها را انجام مي‌دهند. خيل عظيمي از خدم و حشم پيرامون او هستند و دستورات او را فراهم مي‌كنند. از اين رو اين دسته از ميز‌ها چندان نيازي ندارند كه جايي براي شارژر موبايل يا رد كردن سيم لن داشته باشند.
توصيه ما به شما اين است كه اگر سادگي و تفكر بي‌آلايش در عين حال اصيل را مي‌پسنديد يك ميز كلاسيك را انتخاب كنيد. با طرح چوبي اصيل ولي بدون هنر‌هاي زينتي زياد. اما اگر مي‌خواهيد حقيقتا مانند يك سلطان زندگي كنيد پس ميز مديريتي سلطنتي را جايگاه خود بدانيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۴۲:۳۴ ] [ abed ] [ نظرات (0) ]

آيا مي‌توان يك سبك خاص قديمي را به صورت كامل در يك اداره يا دفتر كار پياده كرد؟ اين سوالي است كه در اين مقاله سمانه ساز به آن پاسخ مي‌گوييم.
در پاسخ به اين سوال اگر در يك كلام بخواهيم به صورت خلاصه پاسخي بدهيم مي‌گوييم مي‌شود اما بستگي دارد. همين الان در بسيار از تجارت خانه‌هاي تهران سبكي با استفاده از المان‌هاي سنتي طراحي داخلي ايراني اجارا مي‌شود. اين واقعيت است كه يك تاجر فرش معتمد بازار در شركت صادرات فرش‌هاي دستبافش بايد از انواع قالي‌هاي زيباي ايراني استفاده كند و به سختي مي‌توان براي اين شركت يك دكوراسيون اداري مينيمال را در نظر گرفت.

تعارض سبك مدرن و سنتي طراحي دكوراسيون اداري

تغيير سبك دكوراسيون داخلي عملا سرچشمه گرفته از تغيير سبك كار در محيط كاري بود زماني حتي به ميز و صندلي براي دفاتر نيازي نبود و صاحبات مسند روي زمين و پشت يك ميز كوچك مي‌نشستند.
با آمدن سيستم موسوم به بروكراسي دفاتر اداري هم شكل گرفتند و صندلي‌ و ميز اداري هم جاي خود را در ميان كارمندان و مديران باز كردند.
ابزار وسايل اداري هر چند ده سال تغيير كرد‌ه‌اند شكل ماشين‌هاي تايپ تغيير كرد؛ پرونده‌ها در زونكن‌هاي متفاوت دسته بندي شد و فايل‌هاي چوبي آهني با اشكال متفاوت در دفاتر سر در آوردند. دفتر يك روزنامه با دفتر بازرگاني و يا دفتر معماري كاملا شكل‌هاي متفاوتي به خود گرفتند. اين به چه دليل بود. جوابي بسيار ساده براي اين تفاوت فاحش بين دكوراسيون اداري مكان‌هايي كه از آنها ياد كرديم بود آن هم به استفاده هر شغل از كاغذ باز مي‌گشت.

اصلي‌ترين دليل از كجا شروع شد

شايد تعجب كنيد كه دكوراسيون اداري چه ربطي به كاغذ دارد. اما باور كنيد كه اين صفحات سفيد سبك كه هنوز در دست ما اين ور و آن ور مي‌شوند و سياه مي‌شوند و به سطل زباله سرازير مي‌شوند نقش عمده‌اي در شكل دادن به ريخت و قيافه دكوراسيون اداري ما داشتند.
سه شغلي كه در بالا نام بردم را در نظر آوريد. در يك دفتر روزنامه روزنامه نگاران روي چه كاغذ‌هايي مي‌نوشتند؟ كاغذ‌هاي يادداشت و بعد هم محصول ياداشت‌هايشان را تايپ مي‌كردند. روي هر ميز يك ماشين تحرير كوچك بود و تلفن‌هاي بزرگ سيم‌دار مدام در حال زنگ خوردن. در روزنامه يادداشت‌ها كمتر بايگاني مي‌شد براي همين قفسه ها و فايل هاي چندان زيادي براي بايگاني كاغذ‌ها دم دست نبود از اين رو از دفاتر باز براي اسكان روزنامه نگاران استفاده مي‌شد.
حالا به دفتر معماري فكر كنيد دكوراسيون اداري دفاتر معماري با قفسه‌هايي معني مي‌يافت كه در آنها كالك‌هاي لوله شده طراحي را طبقه بندي مي‌كردند. همين طور يك يا چند يا چندين ميز رسم با چراغ‌هاي مطالعه با صندلي‌هاي كوچك براي آن كه گاهي روي آنها بنشينند. اين كاغذ‌هاي لوله شده كالك بودند كه دكوراسيون يك دفتر معماري را تغيير مي‌داند.
اما به سراغ يك تجارتخانه برويم. دراينجا ليست و صورت وضعيت و فاكتور بود كه در حجم‌هاي چند ده هزارتايي جا به جا مي‌شد و بايد بايگاني دقيقي روي آنها انجام مي‌شد. براي همين دكوراسيون تجارت خانه‌ها از اتاق‌هاي تودرتو به همراه فايل‌ها عظيم فلزي تشكيل شده بود. فايل‌هايي كه زونكن‌هاي متعددي را در خود جاي مي‌داد.
اما الان چه همه ما با كامپيوتر، تبلت، لپتاپ مانيتور‌هاي بزرگ 40 اينچي كار مي‌كنيم تجارتخانه با نرم افزار‌هاي حسابداري كار مي‌كند و تنها براي بايگاني ثابت چيزي را چاپ مي‌كنند. روزنامه نگاران و معماران هر دو پشت كامپيوتر‌ هستند و حتي در دفاتر معماري مانيتور‌ها مي‌توانند نقشه‌هاي كشيده شده را سه بعدي سازي كنند در حالي كه روي صفحات كاغذي تنها يك بعد از كار ديده مي‌شد.
كاغذ هر روز در حال حذف شدن از معادلات اداري است. امضا ها ديجيتال مي‌شود و پرداخت‌ها الكترونيكي و از اين رو همه به فضايي نسبتا شبيه به يكديگر نياز داريم. حالا در اين وضعيت دكوراسيون اداري روز به روز به يك معيار واحد نزديك مي‌شود. اكنون به جاي آنكه دكوراتور‌هاي دكوراسيون داخلي به اين فكر كنند كه چه وسايل اداري را بايد در دكوراسيون اداري يك سازمان و دفتر اداري جاي دهند به اين فكر مي‌كنند كه افراد در يك دكوراسيون اداري چگونه با بهره وري بيشتري كار مي‌كنند. چگونه راحت ترند و از همه مهم‌تر چگونه از كار خود لذت مي‌برند.
بيشترين و پر تعارض‌ترين بخش دكوراسيون اداري قديم و جديد در همين بخش است. دكوراسيون اداري در عصر قبل از تكنولوژي و انفجار اطلاعات به فكر وسايل بود و اكنون به فكر آدم‌ها.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۶:۱۸:۳۴ ] [ abed ] [ نظرات (0) ]

نحوه چيدمان ميز كار براي هر فردي متفاوت است. اين كه ميز اداري فرد را چگونه بچينيم بايد از دو جنبه مورد بررسي قرار بگيرد. اول اين كه شغل فرد مورد نظر چيست؟ و اين كه آيا اين چيدمان با سليقه او هماهنگ است يا خير؟ براي پاسخ به اين سوال شايد لازم باشد زماني را صرف تحقيق و كسب اطلاعات كنيم.
بهترين كار اين است كه با خود فرد صحبت كنيم، اما با تحقيق درباره حرفه او هم مي‌توانيم بخشي از كار را جلو ببريم.

نحوه صحيح چيدمان ميز كار

براي بسياري از كارفرماها مهم است كه ميز كار فرد جديدي كه استخدام كرده‌اند را از روز قبل از آمدن او آماده كنند. در مرحله اول بايد دقت كنيد كه او براي انجام كارهاي خود به چه وسايلي نياز دارد. اگر به تازگي يك منشي استخدام كرده باشيد، او به احتمال زياد به زونكن، تقويم، تلفن، سالنامه و خودكار نياز دارد. قرار دادن همه اين وسايل بدون نظم و در يك سمت ميز اداري چندان جالب نيست.
اگر كارمند شما راست دست باشد، به احتمال قوي ماوس را با دست راست مي‌گيرد و اگر تلفن او زنگ بخورد، با دست چپ تلفن را برمي‌دارد. البته اين فرضيات مي‌تواند براي افراد مختلف، تغيير كند پس ما هيچ ادعايي براي اين موضوع در اين مقاله نداريم.

چه وسايلي را بر روي ميز قرار دهيم؟

براي چيدمان ميز كار لازم است كمي سليقه هم به خرج دهيد. براي مثال يك ست اداري روميزي براي خود خريداري كنيد. اين ست اداري مي‌تواند به صورت سفارشي بر طبق سليقه شما ساخته شود. لازم نيست هزينه سنگيني براي خريد در نظر بگيريد. شما بايد بدانيد كه تنها وسايل ضروري كه در طول روز چندين بار با آن‌ها سر و كار داريد را بر روي ميز قرار دهيد. اگر وسيله‌اي روي ميز شما قرار دارد كه در طول روز ممكن است به آن نياز پيدا نكنيد، بهتر است فضاي ديگري را براي قرارگيري آن در نظر بگيريد.
خودكار و دفتر يادداشت عضو جدانشدني هر ميز اداري است. البته برخي از افراد هستند كه مي‌خواهند يادداشت‌هاي خود را بر اساس تاريخ مشخص بنويسند، به همين دليل به جاي دفتر يادداشت، از سالنامه استفاده مي‌كنند.
امروز استفاده از كامپيوتر براي هر شغل اداري يكي از الزامات محسوب مي‌شود. برخي از افراد هستند كه ترجيح مي‌دهند ميز كار خلوتي داشته باشند. كيبورد يكي از وسايلي است كه تقريبا فضاي زيادي بر روي ميز اشغال مي‌كند. شما مي‌توانيد از پايه‌هاي مانيتوري استفاده كنيد كه كيبورد شما در قسمت زيرين آن جا شود. در اين صورت مي‌توانيد در زمان‌هايي كه به كيبور خود نيازي نداريد، آن را زير پايه مانيتور قرار دهيد و ميز كار منظم‌تري هم داشته باشيد.
براي ايجاد نظم بيشتر، زونكن و پرونده‌هاي غير ضروري را از روي ميز به فضاي ديگري انتقال دهيد. بهتر است يك كمد يا قفسه در كنار ميز خود داشته باشيد تا وسايل غير ضروري را از جلوي دستان خود برداريد و در جاي ديگري از آن‌ها نگهداري كنيد.

توازن ايجاد كنيد

شما نمي‌توانيد تمامي وسايلتان را در يك سمت از ميز بچينيد و خودتان در سمت ديگري بنشينيد. بهترين كار اين است در پشت ميز اداري خود، طوري قرار بگيريد كه از دو سمت راست و چپ احساس راحتي داشته باشيد. در قسمت وسط ميز قرار بگيريد و مانيتور خود را دقيقا روبروي خود قرار دهيد. ديگر وسايل مورد نيازتان را در دو سمت ميز مي‌توانيد قرار دهيد.
اگر در قسمت راست ميز خود دفتر، خودكار و وسايل ديگر را قرار داده باشيد، در سمت ديگر مي‌توانيد براي ايجاد توازن در چيدمان ميز كار خود يك گلدان زيبا بگذاريد. گلداني را انتخاب كنيد كه رسيدگي زيادي نياز نداشته باشند، به اين ترتيب يك گلدان هميشه سبز خواهيد داشت.
برخي از ست‌هاي اداري هستند كه زير مانيتور شما قرار مي‌گيرند و فضايي را در وسط ميز براي گذاشتن وسايلي مانند ساعت، گوشي تلفن همراه و … فراهم مي‌كنند.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۴ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۸:۱۸:۴۴ ] [ abed ] [ نظرات (0) ]

پارتيشن‌هاي شيشه‌‎اي يكي از مدل‌هاي پارتيشن هستند كه خودشان انواع مختلفي دارند. پارتيشن شيشه‌اي فريم لس، پارتيشن شيشه‌اي تك جداره، پارتيشن شيشه‌اي دوجداره. شما از هر يك از اين نوع پارتيشن‌ها مي‌توانيد پارتيشن شيشه اي هوشمند انتخاب كنيد. در ادامه با اين نوع پارتيشن اداري بيشتر آشنا شويد.
در گذشته پارتيشن‌هاي شيشه‌‎اي به كمك پرده‌هاي كركره‌اي محدوديت ديد ايجاد مي‌كردند. اين پارتيشن‌ها نياز به نظافت بيشتري داشتند، كركره‌هاي آن بايد مرتبا تميز مي‌شدند، علاوه بر اين شيشه پارتيشن هم نياز به نظافت داشت. اما پارتيشن‌هاي هوشمند امروزي به دليل فقدان كركره، زحمت كمتري براي نظافت دارند.

پارتيشن شيشه اي هوشمند

براي اجراي پارتيشن‌هاي شيشه‌اي شايد لازم باشد مبلمان اداري جديد خريداري كنيد. رنگ اين مبلمان را مي‌توانيد با رنگ پارتيشن شيشه‌اي هماهنگ كنيد تا تركيب زيبايي در دكوراسيون خود ايجاد كنيد.
اين شيشه براي اتاق مديريت كاربرد مناسبي دارد. چرا كه در هنگام برگزاري جلسات مي‌توان آن را به شكل مات تنظيم كرد و بعد از جلسات آن را به شكل شفاف درآورد. با شفاف كردن پارتيشن مي‌توانيد عبور و مرور كاركنان را كنترل كنيد، همچنين با مات كردن شيشه مي‌توانيد از عبور نور به داخل جلوگيري كنيد.
براي استفاده از اين نوع پارتيشن در اتاق كنفرانس دچار چالش نخواهيد شد؛ چرا كه به راحتي از شيشه آن به عنوان ويديو پروژكتور مي‌توانيد استفاده كنيد. البته اين پارتيشن‌ها را مي‌توانيد در ابعاد مختلف و مورد نياز خود سفارش دهيد و محدوديتي براي اين كار نيست.

ويژگي پارتيشن شيشه اي هوشمند

برخي از ويژگي‌هاي اين نوع پارتيشن با انواع ديگر آن از جنس شيشه‌اي شبيه به هم است. براي مثال تمامي پارتيشن‌هاي شيشه‌اي امكان ديد را براي هر دو طرف امكان پذير مي‌كنند. با پارتيشن‌هاي شيشه‌اي مي‌توانيد فضاي شيك و مدرني براي دفتر كاري خود ايجاد كنيد. هر كدام از آن‌ها در ابعاد مختلف و رنگ‌هاي مختلفي توليد مي‌شوند. براي اين كه اين نوع پارتيشن بتوانند عايق سر و صدا هم باشند لازم است به خوبي فضاي مورد نظر را پوشش دهند. براي مثال قبل از سفارش ابعاد مورد نياز را اندازه گيري كنيد و سپس سفارش دهيد.
پارتيشن‌هاي هوشمند از جنس شيشه هم مانند انواع ديگر آن به سادگي نصب مي‌شوند. شما به كمك اين پارتيشن‌ها مي‌توانيد فضا را به صورت بهينه جداسازي كنيد. تنوع رنگ و مدل آن باعث جذابيت اين مدل شده است كه به راحتي مي‌تواند قابل سفارش براي فضاهاي مختلفي باشد و با ديگر وسايل دكوراسيون اداري شما هماهنگ شود.

آشنايي پارتيشن شيشه اي هوشمند

پارتيشن‌هاي هوشمند كه با نام ديگر اسمارت گلس هم شناخته مي‌شوند، تحولي عظيم در دنياي دكوراسيون ايجاد كرده‌اند.
يكي از مهم‌ترين ويژگي پارتيشن‌هاي شيشه‌اي، آنتي يووي بودن آن است. آن‌ها فيلتر خوبي در برابر اشعه‌هاي خورشيدي هستند و اين اشعه‌ها را از خود عبور نمي‌دهند.
شما به كمك يك ريموت كنترل مي‌توانيد مات يا شفاف بودن پارتيشن را كنترل كنيد. همچنين مي‌توانيد مشخص كنيد كه كدام يك از پارتيشن‌هاي شيشه‌اي عملكرد مشابهي با هم داشته باشند. براي مثال پارتيشن‌هاي قسمت شرقي را با هم تنظيم كنيد و پارتيشن‌هاي غربي را هم با هم هماهنگ كنيد.
البته كاربرد اين شيشه‌هاي هوشمند بيشتر از اين صحبت‌هاست. شما مي‌توانيد از آن براي حمام، اتاق‌هاي كنفرانس، لابي و … استفاده كنيد. در واقع اين پارتيشن براي هر قسمتي كه گاهي لازم است فضاي اطراف آن ديد كامل داشته باشد و گاهي اين ديد در محدوديت وارد شود، مناسب است. با كمترين زمان ممكن و يك كليد ساده مي‌توانيد اتاق كنفرانس خود را از معرض ديد پنهان كنيد و يا با همان كليد بر روي ريموت آن را به حالت قبل بازگردانيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۳۸:۱۲ ] [ abed ] [ نظرات (0) ]

تحولي كه امروزه پارتيشن‌هاي شيشه‌اي در امر دكوراسيون ايجاد كرده‌اند، باعث شده تنوع بيشتري از اين محصول در بازار توليد شود. اما اين موضوع كه كدام يكي از اين مدل‌ها براي دفتر اداري ما مناسب است شايد باعث سردرگمي‌مان شود. انتخاب از بين دنيايي از طرح‌ها كار را برايتان سخت مي‌كند. بنابراين اگر تصميم به خريد و سفارش پارتيشن اداري شيشه اي رنگي داريد بهتر است نكاتي را در نظر بگيريد. در ادامه چند نكته را به شما مي‌گوييم.

پارتيشن شيشه اي رنگي

پارتيشن‌هاي شيشه‌اي به تنهايي زيبايي خاصي به محيط كاري شما مي‌بخشند. شايد دليل آن انعكاس نور باشد. شما مي‌توانيد رنگ آن را با وسايلي مانند ميز اداري هماهنگ كنيد. اما اگر براي خريد اين پارتيشن به صورت هوشمندانه عمل كنيد، علاوه بر زيبايي بر روي كارايي آن هم مي‌توانيد هدف داشته باشيد.
يكي از دلايلي كه باعث مي‌شود براي خريد پارتيشن‌ها اقدام كنيد، سازماندهي فضاي داخلي است. شايد فكر كنيد لازم است برخي از بخش‌هاي اداره خود را براي نظم بيشتر، جداسازي كنيد. اين كار مزيت‌هاي ديگري هم دارد. با جداسازي به كمك پارتيشن مي‌توانيد تمركز كارمندان خود را بر روي اهداف سازمان بيشتر كنيد. طبيعي است كه فضاهاي شلوغ باعث عدم تمركز ما شود.
البته شايد پارتيشن‌هاي شيشه‌اي به خوبي نتوانند تمامي صداهاي اطراف را حذف كنند، اما مزيت‌هاي ديگري دارند. به همين دليل است كه مي‌گوييم بر اساس نيازها و توقعات خود براي خريد و پارتيشن اداري اقدام كنيد. خريد بدون بررسي تنها مي‌تواند باعث هدر رفتن وقت و هزينه شما شود.

فضاي خلاقانه با پارتيشن‌هاي شيشه‌اي رنگي

اين پارتيشن‌ها مي‌تواند با پارتيشن‌هاي چوبي تلفيق شود و دكوراسيون جذابي براي شما خلق كند. همچنين با مدل‌هاي پارتيشن آلومينيومي هم ساخته مي‌شود كه هزينه هر كدام از آن بر اساس كيفيت و جنس انتخابي مي‌تواند تغيير كند. در واقع دست شما براي انتخاب طرح و رنگ پارتيشن باز است. با بررسي همه جانبه براي خريد مي‌توانيد يك دكوراسيون بي‌نظير ايجاد كنيد.
شما اين امكان را داريد كه پارتيشن‌ها را به صورت متحرك يا ثابت سفارش دهيد. در فضاهايي كه لازم مي‌دانيد بايد پارتيشن متحرك داشته باشيد بهتر است اين نوع را انتخاب كنيد. اين نوع پارتيشن بر روي ريلي نصب مي‌شوند تا به راحتي بتوانند باز يا بسته شوند.
پارتيشن‌هاي شيشه‌اي مي‌توانند فضاهاي فلت اداره شما را به طرز عجيب و خلاقانه‌اي مزين كنند. با اين پارتيشن‌ها مي‌توانيد انعكاس نوري رنگي هم ايجاد كنيد. نور خورشيد با تابيدن به اين پارتيشن‌ها نور كمتري را به فضاهاي ديگر انتقال مي‌دهد و براي افرادي كه چشمان حساس‌تري دارند مناسب است. با نصب اين پارتيشن جلوي پنجره مي‌توانيد نور بهتري براي فضاي كاري ايجاد كنيد. اگر شما هم از تابيدن نور طبيعي به مانيتورتان بيزار هستيد و البته نمي‌خواهيد نور فضاي داخلي اتاق هم كم باشد، انتخاب پارتيشن شيشه اي رنگي مي‌تواند مناسب باشد.

كاربرد پارتيشن با شيشه‌هاي رنگي

رنگي بودن شيشه پارتيشن‌ها باعث مي‌شود ديد از دو طرف پارتيشن محدود شود. اين موضوع باعث مي‌شود در چنين فضايي احساس امنيت بيشتري در حريم خصوصي داشته باشيم. پارتيشن‌ها مي‌تواند براي فضاهاي مختلف طراحي شوند. بنابراين لازم است با توجه به فضاي مورد نظر، پارتيشن توليد شود.
انواع پارتيشن شيشه اي رنگي براي فضاهاي اتاق خواب، كابينت، ديوارپوش، لابي، فروشگاه، مطب و … توليد مي‌شوند. با توجه به اين فضاها رنگ مناسب براي سفارش پارتيشن‌هاي شيشه‌اي انتخاب مي‌شود. براي انتخاب صحيح اين نوع پارتيشن مي‌توانيد با كارشناسان مكعب گروپ مشاوره داشته باشيد.
بسياري از مراكز خريد پارتيشن يك سمپل رنگي در اختيارتان قرار مي‎‌دهند تا بتوانيد رنگ پارتيشن‌ها را بر روي محصول از نزديك ببينيد و انتخاب كنيد. البته در صورتي كه رنگ مورد نظر شما داخل اين سمپل نباشد باز هم مي‌توانيد از رنگ‌هاي ديگري سفارش دهيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۶:۰۶:۳۲ ] [ abed ] [ نظرات (0) ]

زماني كه براي تاسيس شركت خود دچار مشغله‌هاي فراواني مي‌شويد، شايد به چيدمان فضاي اداري در مراحل آخر فكر كنيد. چيدمان براي فضاهاي مختلف يكي از نكات بسيار مهم است كه معمولا توجه زيادي به آن نمي‌شود. شما بايد براي استفاده بهينه از فضاي اداري خود نكاتي را بدانيد و با رعايت آن مي‌توانيد فضاي بهتري را براي دفتر كاري خود ايجاد كنيد.
اصول چيدمان اداري مي‌تواند بر روي سرنوشت شركت شما هم تاثير داشته باشد. اين چيدمان بهتر است از يك استاندارد پيروي كند. شايد بخواهيد با خريد پارتيشن اداري فضاي كار خود را سازماندهي كنيد. با اين كار مي‌توانيد نظم بيشتري هم در اتاق‌هاي مختلف ايجاد كنيد.

اصول چيدمان فضاي اداري

قبل از اين كه شروع به خريداري وسايل و چيدمان آن‌ها كنيد، يك پيشنهاد برايتان داريم. در اين مرحله مي‌توانيد نقشه فضاي خود را در بر روي يك كاغذ بكشيد و جاي وسايل را طراحي كنيد. با تصور اين كار در ذهن به نتايج بهتري خواهيد رسيد.
در صورتي كه از استانداردهاي چيدمان فضا و مراحل انجام آن اطلاعاتي نداشتيد مي‌توانيد با كارشناسان مجرب گروه مكعب تماس بگيريد و از آن‌ها كمك بخواهيد. با افزايش استاندارد چيدمان در فضاي كاري مي‎توانيد راندمان كار را هم بالا ببريد و متنظر پيشرفت تيم خود شويد.

استاندارد چيدمان فضاي اداري

براي چيدمان فضاي كاري لازم است استاندارد را رعايت كنيد. رعايت اين استاندارد باعث آسايش كارمندان و بهبود روند كاري به مرور زمان مي‌شود. در واقع براي تعريف استاندارد بايد بگوييم شرايط و قواعدي غام پسند است كه باعث كيفيت كارايي شما شود.
اولين استاندارد براي فضاي اداري اين است كه نظم را برقرار كنيد. منظور ما از نظم، نحوه چيدمان وسايل در كنار هم است. افراد در محيط‌هاي شلوغ نمي‌توانند تمركز كامل داشته باشند. بنابراين بهتر است براي ايجاد نظم بيشتر، وسايلي كه ممكن است براي شما دست و پاگير باشد را حذف كنيد. براي چيدمان فضاي كاري بايد متراژ فضا را در نظر بگيريد تا با ايجاد تغييرات كوچك دچار دردسر نشويد. در زمان چيدمان وسايل كمي آينده نگر باشيد. در محيط‌هاي كاري ممكن است نيروهاي بيشتري به تيم اضافه شوند و نياز باشد وسايل و ميز اداري به بخش مورد نظر اضافه كنيم. به همين دليل سعي كنيد وسايل را طوري خريد كنيد كه در زمان تغيير دچار چالش زيادي نشويد.
براي ايجاد استاندارد در محيط كار بايد به عوامل مختلفي مانند نور محيط، ايجاد سيستم تهويه، تعداد كارمندان در هر فضا و نحوه چيدمان ميز و صندلي آن‌ها در كنار هم و … بايد توجه كنيد.

نكاتي براي چيدمان محل كار

راحتي كارمندان را در نظر بگيريد. براي ايجاد حس راحتي مي‌توانيد كارهاي متنوعي انجام دهيد. براي مثال از صندلي‌ و مبلمان اداري ارگونوميك استفاده كنيد. اين صندلي‌هاي مراقب جسم شما هستند، به خصوص براي كارمنداني كه ساعات طولاني را بايد پشت ميز بنشينند با گذر زمان دچار آسيب‌هايي در ستون فقرات خود مي‌شوند. با در نظر گرفتن راحتي آن‌ها باعث ايجاد حس رضايت براي كارمندان خود مي‌شويد.
زاويه تابش نور خورشيد به داخل اتاق را در نظر بگيريد. اگر اين زاويه تابش به صورت مستقيم به مانيتورهاي افراد بتابد بعد از مدتي مشكلات زيادي براي چشمان آن‌ها ايجاد مي‌كند. شما بايد چيدمان فضاي اداري خود را طوري ايجاد كنيد كه كمبود يا زياد بودن نور طبيعي باعث آزار چشم‌هاي او نشود. همچنين اگر تابش نور طبيعي در اتاق به ميزان كافي نباشد بايد فكري براي آن داشته باشيد و از نورهاي مصنوعي كمك بگيريد.
چيدمان را طوري تنظيم كنيد كه عبور و مرور بين بخش‌ها آسان و در كمترين زمان صورت گيرد. بهتر است اتاق كارمنداني كه تبادل نظر بيشتري با هم دارند را در كنار هم قرار دهيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۱:۱۵:۲۴ ] [ abed ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : ---
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی