گروه مكعب
مبلمان اداري

پارتيشن‌ها يكي از اجزاي اصلي دكوراسيون داخلي به‌ويژه در ادارات و شركت‌ها به شمار مي‌آيند كه علاوه بر زيبايي بخشيدن به فضا، بسيار كاربردي هستند. پارتيشن‌ها انواع مختلفي دارند كه با توجه به فضا، كاربري و بودجه سفارش‌دهنده مي‌توانند انتخاب شوند. پارتيشن ژاپني يكي از انواع خاص پارتيشن است كه زيبايي بي‌نظيري به فضا مي‌بخشد.
وقتي صحبت از پارتيشن مي‌شود معمولا پارتيشن اداري به ذهن خطور مي‌كند. شركت‌ها معمولا براي ايجاد فضاي كاري كارآمد ساده‌ترين، سريع‌ترين و ارزان‌ترين راه را براي تقسيم‌بندي فضا به صورت موقت يا دائم انتخاب مي‌كنند و آن هم نصب پارتيشن اداري است. استفاده از پارتيشن خيال مديران را از هزينه بازسازي و مشكلات مربوط به آن راحت مي‌كند و صرفه‌جويي مالي را براي آنها در پي دارد. پارتيشن‌هاي اداري انواع مختلفي از جنس چوب، شيشه، آلومينيوم و… دارند.
نصب پارتيشن‌هاي چوبي در فضاي اداري از سال‌هاي قبل همواره در اولويت بوده و هميشه در بين افراد محبوبيت داشته است. چوب حس طبيعي در فضا به وجود مي‌آورد و تنوع رنگ آن هم با اكثر مولفه‌هاي دكوراسيون قابل هماهنگي است. پارتيشن چوبي ممكن است به صورت طبيعي يا با روكش MDF تهيه شود. گاهي اوقات اين پارتيشن‌ها را براي استفاده از نور با تركيب شيشه مي‎سازند.

پارتيشن ژاپني


پارتيشن‌هاي شيشه‌اي بيشتر براي كسب‌وكارهاي مدرن به كار مي‌رود. اين پارتيشن‌ها علاوه بر زيبايي، حداكثر نور طبيعي را به فضا انتقال مي‌دهند. در فضاهاي كوچك هم بيشتر پارتيشن‌هاي شيشه‌اي نصب مي‌شوند كه فضا دلگير نشود.
بادوام‌ترين پارتيشن‌ها از نوع آلومينيومي آن است كه نصب و جابه‌جايي آن هم بسيار آسان است. پارتيشن آلومينيومي هم در بعضي موارد با تركيب شيشه ساخته مي‌شود تا امكان بهره‌گيري از نور را در فضا فراهم كند.

پارتيشن ژاپني

يكي از زيباترين انواع پارتيشن، پارتيشن ژاپني است كه با نام شوجي (Shoji) شناخته مي‌شود. شوجي به معني تقسيم‌كننده اتاق است. شوجي حالت كشويي دارد و به سمت جلو و عقب حركت مي‌كند. با اين ويژگي مي‌توان در فضا صرفه‌جويي كرد. شوجي از نوعي كاغذ براق به نام واشي ساخته مي‌شود كه در قاب‌هاي چوبي نگه داشته مي‌شوند.
كاغذ واشي كاغذي كاملا طبيعي و شفاف است كه از مقاومت بالايي در برابر فشار و پاره شدن برخوردار است. اين كاغذ سنتي ژاپني با عبور دادن مقدار مناسب نور از خودش براي فضاهايي كه نياز به نور دارند بسيار كارآيي دارد. كاغذ واشي يكي از مواد ضروري براي ساخت پارتيشن‌هاي ژاپني محسوب مي‌شود.
بد نيست بدانيم كاغذ واشي از فيبر تنه درخت گامپي، ميتسوماتا يا توت كاغذي و به روش سنتي ساخته مي‌شود. توليد اين كاغذ بسيار پيچيده و زمان‌بر است و در عين حال به مهارت خاصي نياز دارد. كاغذ واشي در فهرست صنايع دستي يونسكو ثبت شده است.
واشي كاغذي بسيار محكم است كه در هنرهاي دستي نظير اوريگامي، شودو يا همان خوشنويسي ژاپني و اوكي يوئه به كار برده مي‌شود. نوعي از كاغذ واشي كه با عنوان تيشو ژاپني شناخته مي‌شود در صحافي كتاب به كار برده مي‌شود.
پارتيشن‌هاي ژاپني به خوبي فضاي داخلي را تقسيم مي‌كنند و با توجه به گذشت نور از كاغذ واشي مي‌توان با آنها نورپردازي بسيار مناسبي در فضا ايجاد كرد. اين پارتيشن‌ها علاوه بر زيبايي آرامش خاصي در فضاي مجزا شده ايجاد مي‌كنند.
پارتيشن‌هاي ژاپني از قديمي‌ترين پارتيشن‌هايي هستند كه در جهان مورد استفاده قرار گرفته است. توليد اين پارتيشن‌ها بسيار تخصصي و دانش آن منحصربه‌‌فرد است. در حال حاضر پارتيشن‌هاي ژاپني از جاذبه‌هاي گردشگري در بسياري از اماكن ديدني ژاپن محسوب مي‌شوند. ژاپني‌ها مي‌كوشند تا هويت شوجي را كه ميراث ملي و فرهنگي ژاپن به شمار مي‌آيد حفظ كنند.


در حال حاضر با وجود امكانات بسيار، ساخت پارتيشن ژاپني در طرح‌هاي مختلف و با به‌كارگيري مولفه‌هاي مدرن در كنار حفظ اصالت شوجي انجام مي‌شود تا نسل جديد را به خريد اين پارتيشن‌ها ترغيب كند. اگر نمونه‌هاي مدرن شوجي را ديده باشيد معمولا در ساخت آن از پنل‌هاي شيشه‌اي استفاده شده كه با كمك يك شبكه چوبي نگه داشته مي‌شوند. با استفاده از اين مدل شوجي در فضاي مورد نظرتان، هم از نور بهره‌مند مي‌شويد و هم ديد به بيرون خواهيد داشت.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۰۵:۴۶:۰۰ ] [ abed ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی