گروه مكعب
مبلمان اداري

در ابتدا سعي كنيد مبلمان اداري مناسب خريداري كنيد. صاف و راست بنشينيد. كمر راست و شانه ها به عقب باشد. پايين تنه بايد با پشتي صندلي در تماس باشد. سه قوس طبيعي بدن بايد حين نشستن حفظ شوند.

  • استفاده از يك تكيه گاه مانند بالشتك كوچك در ناحيه كمر سودمند است. در صورت نبود بالشتك، با قرار دادن دو دست خود روي هم در پشت كمر به رفع خستگي آن كمك كنيد.
  • وزن بدن را به طور مساوي روي دو سمت نشيمنگاه خود توزيع كنيد. زانوها بايد هم سطح نشيمنگاه و يا كمي بالاتر از آن قرار گيرند. براي اين كار مي توانيد از يك زير پايي يا چهارپايه كوتاه استفاده كنيد. هرگز پاها را روي هم نيندازيد، زيرا براي زانو ها مضر است.
  • سعي نكنيد بيش از نيم ساعت به يك حالت بنشينيد. هر از چند گاهي برخاسته، راه برويد و يا چند حركت كششي انجام بدهيد.
  • هنگام برخاستن از روي صندلي، به سمت جلو صندلي حركت كرده و با صاف كردن پاها برخيزيد.
  • از خم شدن به جلو از ناحيه كمر بپرهيزيد.
  • از خم كردن گردن به طرفين تا حد امكان خودداري كنيد و به جاي اين كار، تمام بدن خود را به سمت دلخواه بچرخانيد.

نشستن صحيح پشت ميز رايانه

  • علاوه بر رعايت نكات بالا، بايد توصيه هاي زير را هنگام نشستن پشت ميز كامپيوتر مد نظر قرار دهيد:
  • مچ دست ها بايد مستقيم باشد و به سمت بالا و پايين و يا طرفين خم نشده باشد.
  • ران ها بايد موازي با سطح كف اتاق باشند.
  • آرنج ها بايد اندكي بازتر از ۹۰ درجه باشند.
  • زانوها حدود ۲ الي ۳ سانتيمتر از لبه صندلي جلوتر باشند.
  • صفحه نمايش رايانه بايد حدود ۴۵ الي ۵۵ سانتيمتر از صورت شما فاصله داشته باشد. راستاي آن نيز با سطح چشم ها در يك راستا باشد.
  • بهتر است صفحه كليد حدود ۲ سانتي متر بالاتر از ساعد قرار گيرد.

نشستن صحيح روي زمين

افراد با توجه به وضعيت بدني، عادت خود، وضعيت فرهنگي و اجتماعي روش هاي متفاوتي را براي نشستن برمي گزينند. به همين دليل است كه معمولا نمي توان روش خاصي را به افراد توصيه نمود، زيرا عوامل فوق هر يك در اتخاذ وضعيت نشستن موثر هستند.معمولي ترين روش هاي نشستن بر روي زمين، نشستن چهار زانو، دو زانو، قورباغه اي، بر روي يك پا و با زانوهاي خم در سينه مي باشد كه هر يك از آنها ويژگي هاي خاص خود را دارند.

به طور كلي هر چه ارتفاع بالا تنه بيشتر و وزن آن سنگين تر باشد و يا انعطاف پذيري فرد كم باشد، نشستن به گونه مطلوب نيز صورت نمي گيرد.

  • در نشستن هاي چهار زانو، افراد بايد از انعطاف پذيري خوبي در عضلات نزديك كننده و گروه نازك ني برخوردار باشند و با تعويض پاي زير و رو، از فشار به صورت ممتد بكاهند. همچنين وزن بدن را به طور مساوي برروي سطح اتكا و عضلات باسن تقسيم نمايند.
  • در نشستن هاي دو زانو هم به نظر مي رسد، بالا تنه در بهترين وضعيت قايم قرار داشته و عبور خط ثقل به گونه اي مطلوب تر صورت مي گيرد. هر چند انعطاف مطلوب عضلات چهار سر ران و كشش پذيري رباط هاي مچ پا ضروري است. در اين حالت فشار وارده بر زانو زيادتر است
  • نشستن هاي قورباغه اي كه كمتر توصيه شده است، عمدتا در كودكان وجود دارد. در صورت تداوم مي تواند به صافي كف پا و ضعف عضلات درشت ني قدامي و خلفي منجر شود. رباط هاي درشت ني راني زانو در ناحيه داخلي متحمل كشيدگي غير طبيعي خواهند شد.
  • فرد بايد با كمك دست ها، به طوري كه يك دست جلو و يكي عقب، به صورت يكطرفه بنشيند و نه آنكه به صورت يك باره بنشيند (تا حد ممكن ارتفاع فرود كم باشد و فرد با كنترل بنشيند نه آن كه خود را رها كند). هنگام برخاستن نيز با كمك دست ها و يك طرفه برخيزد، زيرا استفاده از دست ها موجب افزايش سطح اتكا و تقسيم و تعديل فشارها مي شود.
  • موقع نشستن روي زمين، مفاصل به آرامي و موزون خم شوند و در هنگام برخاستن نيز به طور موزون باز شوند.
  • حفظ وضعيت قائم بالا تنه، جلوگيري از خم شدن تنه به جلو و تا حد ممكن كاستن از گودي كمر كه در نشستن ها افزايش مي يابد، از جمله موارد مهم در نشستن مي باشد.
  • همچنين پرهيز از نشستن هاي ممتد و طولاني مدت، انتخاب سطح نشستن نه چندان خشك و سفت، تغيير وضعيت بدن و ضرورتا جابه جايي، انجام حركات، انعطاف پذيري و تقويت عضلات مربوطه با توجه به عادت نشستن و... از جمله مسائل قابل توجه در نشستن مي باشد.

ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ ] [ ۰۹:۱۲:۳۹ ] [ abed ] [ نظرات (0) ]

افراد شاغل بيشتر زمان خود را در محل كار مي گذرانند و محيط اداره و يا مجموعه بر روحيه و كاركرد آنان بسيار تاثير گذار است. از اين رو دكوراسيون اداري بايد به گونه اي باشد تا كسل و خسته كننده نباشد و كارمندان احساس رضايت داشته باشند. در طراحي دكوراسيون اداري به موارد زير بايد توجه داشته باشيد:

طراحي اتاق مديريت

از اصلي ترين و مهم ترين قسمت هاي طراحي دكوراسيون اداري، طراحي اتاق مديريت است، زيرا در اين اتاق اتفاقات مهم يك اداره يا سازمان رخ مي دهد. همچنين اين اتاق رسميت و كيفيت كار و ديسيپلين مدير را به نمايش مي‌ گذارد. براي همين موضوع بايد به گونه اي باشد كه چشم ها را خيره خود كند و در همين حين شيك بودن و سادگي خود را داشته باشد. در كنار طراحي متفاوت اين اتاق با ساير اتاق‌ ها چيدمان آن نيز بايد منحصر به فرد در مقايسه با ديگر قسمت ها صورت گيرد. درب اتاق مديريت مي تواند دو عدد باشد؛ يك درب مخصوص ورود و ديگري مخصوص خروج كه طراح مي تواند قبل از درب خروجي يك اتاق خصوصي براي استراحت طراحي و به اجرا برساند.

همچنين بايد قسمت ورودي اتاق به گونه اي باشد كه حس دعوت را به ميهمانان القا كند. به همين منظور بايد از يك سري از مصالح و نورپردازي ها در قسمت ورودي استفاده شود. طراحي اين اتاق بايد طوري باشد كه در هنگام ورود افراد، ميز مديريت و مدير در ديدرس مهمان قرار گيرد. ميز مديريت نسبت به ميزهاي ديگر اداري از ابعاد بيشتري برخوردار هستند و رنگ و طرح خاص تري دارند. اين ميز پشت به نور در اتاق مديريت قرار مي گيرد، زيرا تابش نور به مدير حس اطمينان و آرامش مي دهد. قرارگيري اين اتاق در ساختمان نيز طراحي متفاوتي را مي پذيرد. به عنوان مثال قرار گرفتن اتاق مديريت در بالا ترين قسمت ساختمان باعث مي شود تا طراحي خاص تر گردد.

طراحي اتاق جلسه

از قسمت هاي مهم يك دفتر اداري اتاق جلسه است كه تمام قرار هاي داخلي و خارجي و ملاقات هاي مهم در اين اتاق صورت مي گيرد. بنابراين هنگام طراحي دكوراسيون اداري بايد نكات بسيار مهمي را در ديزاين اتاق جلسه در نظر گرفت. در طراحي اين اتاق بايد به ابعاد، جنس مبلمان اداري ، فاصله صندلي ها، رنگ اتاق، نورپردازي و تمامي موارد مهمي كه در هنگام رفت و آمد و نشستن در اتاق لازم است، رعايت شوند. در طراحي اتاق جلسه هر چه ابعاد اتاق بزرگ تر باشد طراح مي تواند آپشن هاي بيش تري در آن پياده سازي كند.

طراحي فضاي پذيرش

اولين فضايي كه مشتريان در هنگام ورود به دفتر اداره يا سازمان رو به رو مي شوند فضاي پذيرش است. بر همين اساس طراحي فضاي پذيرش بايد به گونه اي باعث جلب اعتماد مراجعين و آرامش خاطر آن ها شود. همچنين طراحي مناسب اين فضا باعث مي شود تا كاركنان در هنگام ورود انرژي مثبت گرفته و در كار خود موفق باشند. براي همين موضوع بايد طراحاني كه مسئوليت طراحي فضاي پذيرش را بر عهده دارند تمام توجه و مهارت خود را در اين زمينه بگذارند.

رنگ

از عوامل مهمي كه بايد در طراحي دكوراسيون اداري به آن توجه كرد، رنگ محيط است. رنگ بندي در روحيه كاركنان و مشتريان تأثير بسزايي مي گذارد و اگر نامناسب باشد، باعث مي شود كاركنان احساس خستگي و كسلي در روز داشته باشند. البته رنگ ها نيز مي توانند بر اساس فعاليت كاري اداره يا سازمان انتخاب شوند و حتي طراح مي تواند در رنگ بندي دفتر از رنگ هاي برند و لوگو استفاده كند كه اين موضوع باعث شده تا توجه مشتريان به اين طرح و حسن انتخاب در رنگ بندي جلب شود.

نورپردازي

نورپردازي در اداره ها به صورت طبيعي و مصنوعي صورت مي گيرد. براي همين موضوع نوع پخش نور در طراحي حس شادابي و نشاط را به كاركنان القا مي كند. درست است كه نور طبيعي جلوه ديگري در دفتر ايجاد مي كند؛ اما نبايد از نور خورشيد به طور مستقيم استفاده شود، زيرا انعكاس نور خورشيد بر مانيتور و شيشه باعث اذيت كاركنان مي شود. بر همين اساس بايد در هنگام چيدمان ميز ها به انعكاس نور دقت لازم شود.

طراحي فضاي كاركنان

در طراحي هاي قديمي براي هر شخص در دفتر 23 متر مربع در نظر گرفته مي شد، اما امروزه به ازاي هر شخص 14 متر مربع محاسبه مي گردد. اين فضاها با توجه به فعاليت كاري كه هر شخص انجام مي دهد، طراحي مي شود و فضاي كافي را براي فرد ايجاد مي كند.

پارتيشن بندي

امروزه پارتيشن ها در ميان طراحان دكوراسيون بسيار محبوب بوده و با توجه به اينكه قيمت هاي مقرون به صرفه اي دارند، مورد توجه قرار گرفته اند. پارتيشن ها فضاي كمي را در دفتر اشغال مي كنند و باعث مي شوند تا يك فضاي خصوصي براي افراد در دفتر كاري ايجاد شود. 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ] [ ۱۰:۱۶:۳۴ ] [ abed ] [ نظرات (0) ]

1. در انتخاب رنگ براي مبلمان و ديگر قسمت هاي محيط دقت كنيد

رنگ، اولين و مهم‌ترين نكته‌اي است كه بايد در دكوراسيون اداري داخلي دفتر كار خود در نظر بگيريد. علم روانشناسي تاثير رنگ بر سلامت روان افراد و در نتيجه بازدهي كاريشان را به ‌اثبات رسانده است. در نتيجه از اهميت اين موضوع نبايد غافل شويد.

 

انتخاب رنگ نه‌تنها براي كارمندان دفتر اهميت دارد، با توجه به تاثير داشتن بر روحيات و خلقيات مشتريان، براي رعايت اصل مشتري‌مداري نيز اهميت پيدا مي‌كند. اما كدام رنگ‌ها مناسب مبلمان اداري و ديگر قسمت‌هاي رنگي فضا هستند؟

 

رنگ‌هاي روشن هميشه انتخاب بهتري براي طراحي دكوراسيون اداري و دفتر كار هستند. اما به اين معنا نيست كه تنها بايد از اين رنگ‌ها استفاده كنيد. شما مي‌توانيد از رنگ‌هاي تيره‌تر مانند آبي و سبز نيز در محيط كاري خود استفاده كنيد اما استفاده از اين رنگ‌ها بايد محدود باشد.

2. نوع مبلمان فضا را متناسب با كاربردشان و سبك طراحي محيط انتخاب كنيد

اگر مي‌خواهيد يك دكوراسيون دفتر كار ساده و شيك داشته باشيد، نبايد از اهميت انتخاب نوع مبلمان اداري محيط كار غافل بمانيد. انتخاب درست اين مبلمان نه‌تنها بر كيفيت ظاهري فضاي شما تاثير مي‌گذارد، بلكه مي‌تواند تاثير جدي بر سلامتي فيزيكي كارمندانتان داشته باشد.

براي انتخاب نوع صندلي اداري، بايد به كاربري آن و مدت زماني كه مورد استفاده قرار خواهد گرفت نيز توجه كنيد. صندلي اداري انواع مختلفي دارد كه هركدام با توجه به ويژگي‌هاي خود در بخش‌هاي مختلفي از فضا قرار مي‌گيرند.

سه نوع صندلي اداري رايج در محيط‌هاي اداري عبارت‌اند از صندلي اتاق انتظار، صندلي كارمندي و صندلي مديريتي. صندلي انتظار صندلي‌هايي هستند كه با پايه كوتاه‌تر و راحت، در فضاي انتظار نصب مي‌شوند و مشتريان روي آن مي‌نشينند. تفاوت صندلي اداري كارمندي با صندلي مديريتي نيز در امكانات بيشتري است كه طراحان براي صندلي مديريتي در نظر مي‌گيرند.

انتخاب ميز اداري نيز مانند صندلي بايد متناسب با فضا و نوع كاربري آن باشد. اما نكته مهم ديگري نيز كه در انتخاب ميز و صندلي اداري اهميت دارد، توجه به هماهنگي ميان سبك مبلمان انتخاب شده با سبك طراحي دكوراسيون اداري و دفتر كار است.

3. استفاده از گل و گياهان را فراموش نكنيد

كمتر فضايي وجود دارد كه نتوان فضاي دلسردكننده و يكنواخت آن را با اضافه كردن چند گلدان و گياه تعديل كرد. گياهان مي‌توانند به‌سادگي و با حضور خود انرژي و گرما را به هر محيطي اضافه كنند. بنابراين اگر مي‌خواهيد محيط كار شما از خشكي و بي‌روحي رايج محيط‌هاي كاري خارج شود، حتما چند گلدان به آن اضافه كنيد.

توجه داشته باشيد كاربرد گلدان‌ها تنها براي افزايش انرژي محيط و زيبا كردن آن نيست. بلكه گياهان مي‌توانند با تصفيه هوا و فراهم كردن هواي پاك و اكسيژن بيشتر در محيط، كسالت، سردرد و بي‌حالي را از كاركنان و مشتريان دور كنند.

 

4. با انواع پارتيشن و جدا كننده، فضاي كار منحصربه‌فرد را براي هر نفر فراهم كنيد

بدون شك يكي از مهم‌ترين المان‌ها در طراحي دكوراسيون اداري و دفتر كار، استفاده از انواع پارتيشن و جدا كننده است. بيشترين كارايي در محيط كار زماني به‌دست مي‌آيد كه هر فرد و گروهي بتواند بدون مزاحمت و در آرامش و سكوت وظايف كاري خود را پيش ببرد. چنين اتفاقي زماني رخ مي‌دهد كه تمام افراد بتوانند فضاي كار مخصوص به‌خود را داشته باشند.

راه‌هاي مختلفي براي طراحي فضاهاي مجزا وجود دارد كه استفاده از پارتيشن و ديوارهاي جدا كننده متحرك بهترين آن‌ها است. پارتيشن‌هاي اداري انواع مختلفي دارند و به‌دليل امكان جابه‌جايي خود، گزينه بسيار معقولي براي تقسيم بندي فضاهاي اداري هستند.

از انواع رايج پارتيشن اداري براي طراحي فضاهاي داخلي، مي‌توان به پارتيشن‌هاي شيشه‌اي، چوبي، MDF، دكوراتيو، فلزي، ريلي و غيره اشاره كنيم. شما مي‌توانيد با توجه به سبك طراحي محيط اداري خود، يك مدل از اين پارتيشن‌ها را انتخاب كرده و محيط اداري خود را بهينه و كارآمد كنيد.

 

5. از فراهم كردن نور كافي غفلت نكنيد

نور كافي از مهم‌ترين لازمه‌هاي كار در يك محيط سلامت است. نبود آن مي‌تواند كاركنان را با سردرد، بي‌حالي و ديگر مشكلات مواجه كند. به‌همين دليل بايد نور كافي را در طراحي دكوراسيون اداري و دفتر كار، در نظر بگيريد. براي اين كار، دو گزينه نور طبيعي و نور مصنوعي پيش رويتان قرار دارد كه بايد بتوانيد هر دو را به‌اندازه مناسب فراهم كنيد.

مهم‌ترين نور براي فضا، نور طبيعي است. شما بايد بتوانيد حداكثر ميزان نور طبيعي را براي كار كارمندان خود فراهم كنيد تا ميزان انرژي و سرحال بودن آن‌ها را افزايش دهيد. براي بهره‌مندي از حداكثر ميزان نور طبيعي، بايد چيدمان ميز و صندلي اداري را متناسب با جهت قرارگيري پنجره‌ها تنظيم كنيد.

علاوه‌بر نور طبيعي، در طراحي دكوراسيون اداري و دفتر كار وجود نور مصنوعي اهميت دارد. نورپردازي مصنوعي عموما به‌شكل نقطه‌اي و در مكان‌هايي است كه به‌دليل بهره‌مندي از حداقل ميزان نور طبيعي، نياز به نور بيشتر دارند. اين كار از خستگي چشم كاركنان جلوگيري كرده و كار در ساعات طولاني را براي آنان راحت‌تر مي‌كند.

 

6 در صورت نياز از پرده استفاده كنيد

همان‌طور كه اشاره كرديم نور از عناصر مهم در محيط اداري است كه تاثير بالايي در راندمان كاري كارمندان دارد. اما نور موجود در محيط، بايد متناسب با نياز كاربران باشد و نور بيش از اندازه و مستقيم، براي كاركنان آزاردهنده خواهد بود. در چنين زماني مي‌توانيد از پرده كمك بگيريد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۷ مرداد ۱۴۰۲ ] [ ۱۲:۱۵:۳۰ ] [ abed ] [ نظرات (0) ]

داشتن مبلمان اداري ايده آل و مناسب و همخواني مبلمان با محيطي كه در آن قرار دارد اولين قدم در براي نشان دادن هويت و شخصيت كاري شما در نگاه كارفرما ميباشد؛ بنابراين انتخاب دقيق و مناسب ميز اداري مدرن موجب جذب بيشتر مراجعه كنندگان شما ميشود همچنين بدليل اينكه بيشترين ساعات كارمندان در محيط كاري سپري ميشود، انتخاب مبلمان اداري مناسب عوارض استفاده از مبلمان نامناسب را كاهش ميدهد.

ابتدا لازم است نكات خريد و انتخاب مبلمان اداري را باهم بررسي كنيم:

مشخص كردن نوع مبلمان مورد نظر

قبل از خريد، ليستي از مبلمان اداري مورد نظر خود تهيه كنيد و جاي مبلمان را در محيط كار خود مشخص نماييد به طور مثال اگر نياز داريد اسناد و مدارك زيادي را بايگاني كنيد، در نظر بگيريد نياز به كمد بايگاني و فايل هاي اداري داريد.

همچنين اگر محل كار شما همانند مطب ها و ادارات دولتي مراجعه كننده زيادي دارد از مبلمان هاي اداري، صندلي هاي انتظار و يا جلو مبلي هاي مناسب مي‌توانيد استفاده نماييد. حال كه ليست خريد جامعي از مبلمان اداري را متناسب با نياز خود تهيه كرده ايد به سراغ ديگر نكاتت خريد مي‌رويم.

انتخاب مبلمان بر اساس نوع فعاليت شركت

به ياد داشته باشيد طراحي داخلي محيط كاري شما تاثير زيادي بر روي جذب اعتماد مراجعه كنندگان شما دارد، از اين رو لازم است تمامي مبلمان اداري را به نحوي انتخاب كنيد كه متناسب با محل كار و اتفاقات كاري روزمره محل كار شما باشد. براي مثال اگر شركت شما از نوع استارتاپي ميباشد بهتر است از مبلمان اداري مدرن استفاده نماييد تا نشان دهنده خلاقيت و نوآور بودن شما در كارتان باشد.

توجه به تناسب ابعاد مبلمان با محيط كاري

قبل از خريد مبلمان اداري ابتدا ابعاد محيط كاري خود را در نظر بگيريد و متناسب با ابعاد محيط در نظر گرفته شده مبلمان خود را انتخاب كنيد. از خريد مبمان با ابعاد بزرگ براي اتاق هايي با ابعاد نسبتا كوچك بپرهيزيد زيرا علاوه بر عدم زيبايي فضاي زيادي از اتاق را به خود اختصاص ميدهند. براي مثال براي اتاق هاي كوچك ميتوانيد از ميز هاي اداري كم جا و كامپك استفاده نماييد.

علاوه بر ابعاد نحوه قرار گرفتن درها، پنچره ها و پريزهاي برق را نيز در نظر داشته باشيد. از محل رفت آمد راحت كارمندان نيز غافل نشويد .با توجه به در نظر گرفتن اين نكات متناسب ترين ابعاد مبلمان اداري را انتخاب نماييد.

انتخاب رنگ مناسب

توجه به اينكه كدام رنگ ها با محيط كاري شما تناسب دارند و بين محيط كار شما ومبلمان انتخابي شما هارموني خاصي ايجاد مي‌كنند و بيشترين تاثير ا بر روي جذب مشتري ميگذارند انتخاب را باراي شما راحت تر ميكنند. همچنين انتخاب رنگ مناسب بر روي روحيه كارمندان نيز تاثير ميگذارد؛ هر چه كارمندان شما روحيه كاري بهتري داشته باشند بهروي بيشتري را به همراه داردو شما در كسب و كار خود موفق تر خواهيد بود.

راحتي مبلمان ادري را فراموش نكنيد

هنگام خريد مبلمان اداري حتما به استاندارد بودن ابعاد ميز اداري و صندلي هاي خود، به مناسب بودن ابعاد آن ها نيز توجه كنيد و مبلماني را انتخاب كنبد كه توسط متخصصين مبلمان اداري طراحي شده باشد.

بهترين كيفيت را انتخاب كنيد

در نظر داشته باشيد شما و كارمندان شما قرار است براي مدت طولاني در ساعات روز از مبلمان استفاده نماييد بنابراين لازم است از بهترين متريال در ساخت و طراحي ميز ها و صندلي هاي اداري استفاده شود. براي مثال براي انتخاب صندلي اداري بايد به جنس روكش براي جلوگيري از تعرق كارمندان، نرمي نشيمن‌ صندلي براي راحتي بيشتر كارمندان و به صورت كلي به ارگونوميك بودن صندلي اداري خود و كارمندان توجه زيادي نماييد تا عوارض نشستن طولاني مدت را به كمترين ميزان برساند.

از برندها و توليدي هاي معتبر خريد نماييد

هنگام انتخاب مبلمان اداري ايده آل خود از شركت ها و توليدي هاي معتبر خريد نماييد كه علاوه بر خدمات فروش مناسب ضمانت كالا نيز داشته باشد.

اهميت و تاثير مبلمان اداري بر روحيه كارمندان

در برخي از شركت ها به دليل طولاني مدت نشستن كارمندان و نبودن زمان استراحت كافي و استفاده نكردن از مبلمان اداري مناسب و همچنين فشار كاري و استرس زياد، بيشتر كارمندادن بعد از مدتي از كار دلسرد شده و ديگر ماننند اوايل كار خود بازدهي كاري مناسب

را ندارند و از لحاظ روحي آسيب پذير ميشوند؛ در حالي كه گاهي با ايجاد هارموني بين رنگ مبلمان اداري با محيط كار و يا اضافه كردن گياهي كوچك در گوشه ايي از محل كار به راحتي ميتوان به حفظ روحي كارمندادن كمك نمود.

يكي ديگر از دلايل آسيب پذير بودن روحيه كارمندان خستگي حاصل از درد هاي جسماني ميباشد؛ بدليل اينكه اكثر كارمندادن طولاني مدت پشت ميز و صندلي هاي نا مناسب مينشينند دچار درد هاي ستون فقرات (كمر درد و گردن درد) ميشوند اما با استفاده از ميز هاي استاندارد و صندلي اداري ارگونوميك اين درد ها به كمترين ميزان خود ميرسند و كاهش اين دردهاي عضلاني و ستون فقرات موجب ميشود تا كارمندان روحيه بهتري داشته باشند.

همچنين تاثير نورپردازي محيط كار را بر روحيه كارمندان خود را از ياد نبريد. اگر محيط شما داراي نورگير و پنچره هاي بزرگ ميباشد هرگز اين نورگير ها را با استفاده از مبلمان ادري بزرگ نپوشانيد چرا كه نور هاي مصنوعي هيچگاه تاثير نور طبيعي بر روحيه كارمندان را نميتوانند داشته باشند.

استفاده از پنجره هاي بزرگ

سعي كنيد علاوه بر انتخاب مبل اداري مناسب و ايده آل از گياهان استفاده كنيد و گياهان و گلدان هايي را انتخاب نماييد كه هارموني با طراحي محيط شما دارد.بهترين مكان ها براي استفاده از گياهان در كنار ميز كارمندان و در كنار ميز هاي كنفرذانس ميباشد.به صورت كلي توصيه ميشود مديران علاوه بر انتخاب مبلمان اداري مناسب به نكات زير نيز توجه كافي داشته باشند:

  • مديريت زمان و كاهش استرس كارمندان
  • تشويقق كارمندان به همكاري و مشاورت با همديگ
  • شناسايي استعداد هر يك از كارمندان و ايجاد بستري براي شكوفايي استعداد هايشان

ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱ مرداد ۱۴۰۲ ] [ ۰۹:۰۸:۴۸ ] [ abed ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه

لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 6
همه : 0
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی