گروه مكعب
مبلمان اداري

افراد شاغل بيشتر زمان خود را در محل كار مي گذرانند و محيط اداره و يا مجموعه بر روحيه و كاركرد آنان بسيار تاثير گذار است. از اين رو دكوراسيون اداري بايد به گونه اي باشد تا كسل و خسته كننده نباشد و كارمندان احساس رضايت داشته باشند. در طراحي دكوراسيون اداري به موارد زير بايد توجه داشته باشيد:

طراحي اتاق مديريت

از اصلي ترين و مهم ترين قسمت هاي طراحي دكوراسيون اداري، طراحي اتاق مديريت است، زيرا در اين اتاق اتفاقات مهم يك اداره يا سازمان رخ مي دهد. همچنين اين اتاق رسميت و كيفيت كار و ديسيپلين مدير را به نمايش مي‌ گذارد. براي همين موضوع بايد به گونه اي باشد كه چشم ها را خيره خود كند و در همين حين شيك بودن و سادگي خود را داشته باشد. در كنار طراحي متفاوت اين اتاق با ساير اتاق‌ ها چيدمان آن نيز بايد منحصر به فرد در مقايسه با ديگر قسمت ها صورت گيرد. درب اتاق مديريت مي تواند دو عدد باشد؛ يك درب مخصوص ورود و ديگري مخصوص خروج كه طراح مي تواند قبل از درب خروجي يك اتاق خصوصي براي استراحت طراحي و به اجرا برساند.

همچنين بايد قسمت ورودي اتاق به گونه اي باشد كه حس دعوت را به ميهمانان القا كند. به همين منظور بايد از يك سري از مصالح و نورپردازي ها در قسمت ورودي استفاده شود. طراحي اين اتاق بايد طوري باشد كه در هنگام ورود افراد، ميز مديريت و مدير در ديدرس مهمان قرار گيرد. ميز مديريت نسبت به ميزهاي ديگر اداري از ابعاد بيشتري برخوردار هستند و رنگ و طرح خاص تري دارند. اين ميز پشت به نور در اتاق مديريت قرار مي گيرد، زيرا تابش نور به مدير حس اطمينان و آرامش مي دهد. قرارگيري اين اتاق در ساختمان نيز طراحي متفاوتي را مي پذيرد. به عنوان مثال قرار گرفتن اتاق مديريت در بالا ترين قسمت ساختمان باعث مي شود تا طراحي خاص تر گردد.

طراحي اتاق جلسه

از قسمت هاي مهم يك دفتر اداري اتاق جلسه است كه تمام قرار هاي داخلي و خارجي و ملاقات هاي مهم در اين اتاق صورت مي گيرد. بنابراين هنگام طراحي دكوراسيون اداري بايد نكات بسيار مهمي را در ديزاين اتاق جلسه در نظر گرفت. در طراحي اين اتاق بايد به ابعاد، جنس مبلمان اداري ، فاصله صندلي ها، رنگ اتاق، نورپردازي و تمامي موارد مهمي كه در هنگام رفت و آمد و نشستن در اتاق لازم است، رعايت شوند. در طراحي اتاق جلسه هر چه ابعاد اتاق بزرگ تر باشد طراح مي تواند آپشن هاي بيش تري در آن پياده سازي كند.

طراحي فضاي پذيرش

اولين فضايي كه مشتريان در هنگام ورود به دفتر اداره يا سازمان رو به رو مي شوند فضاي پذيرش است. بر همين اساس طراحي فضاي پذيرش بايد به گونه اي باعث جلب اعتماد مراجعين و آرامش خاطر آن ها شود. همچنين طراحي مناسب اين فضا باعث مي شود تا كاركنان در هنگام ورود انرژي مثبت گرفته و در كار خود موفق باشند. براي همين موضوع بايد طراحاني كه مسئوليت طراحي فضاي پذيرش را بر عهده دارند تمام توجه و مهارت خود را در اين زمينه بگذارند.

رنگ

از عوامل مهمي كه بايد در طراحي دكوراسيون اداري به آن توجه كرد، رنگ محيط است. رنگ بندي در روحيه كاركنان و مشتريان تأثير بسزايي مي گذارد و اگر نامناسب باشد، باعث مي شود كاركنان احساس خستگي و كسلي در روز داشته باشند. البته رنگ ها نيز مي توانند بر اساس فعاليت كاري اداره يا سازمان انتخاب شوند و حتي طراح مي تواند در رنگ بندي دفتر از رنگ هاي برند و لوگو استفاده كند كه اين موضوع باعث شده تا توجه مشتريان به اين طرح و حسن انتخاب در رنگ بندي جلب شود.

نورپردازي

نورپردازي در اداره ها به صورت طبيعي و مصنوعي صورت مي گيرد. براي همين موضوع نوع پخش نور در طراحي حس شادابي و نشاط را به كاركنان القا مي كند. درست است كه نور طبيعي جلوه ديگري در دفتر ايجاد مي كند؛ اما نبايد از نور خورشيد به طور مستقيم استفاده شود، زيرا انعكاس نور خورشيد بر مانيتور و شيشه باعث اذيت كاركنان مي شود. بر همين اساس بايد در هنگام چيدمان ميز ها به انعكاس نور دقت لازم شود.

طراحي فضاي كاركنان

در طراحي هاي قديمي براي هر شخص در دفتر 23 متر مربع در نظر گرفته مي شد، اما امروزه به ازاي هر شخص 14 متر مربع محاسبه مي گردد. اين فضاها با توجه به فعاليت كاري كه هر شخص انجام مي دهد، طراحي مي شود و فضاي كافي را براي فرد ايجاد مي كند.

پارتيشن بندي

امروزه پارتيشن ها در ميان طراحان دكوراسيون بسيار محبوب بوده و با توجه به اينكه قيمت هاي مقرون به صرفه اي دارند، مورد توجه قرار گرفته اند. پارتيشن ها فضاي كمي را در دفتر اشغال مي كنند و باعث مي شوند تا يك فضاي خصوصي براي افراد در دفتر كاري ايجاد شود. 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ] [ ۱۰:۱۶:۳۴ ] [ abed ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی