گروه مكعب
مبلمان اداري

ميز مديريت هميشه در يك اداره و يا شركت يك موضوع مهم حساب مي‌شود.
اين نوع ميز اداري گاهي نمادي از صلابت و موفقيت يك شركت است. از اين رو گاهي حتي در شكل و شمايل ميز مديريتي مي‌توان اين صلابت و قدرت را ديد. در اين مقاله مي‌خواهيم ميان ميز مديريتي سلطنتي و ميز مديريتي كلاسيك فرق‌هايي ايجاد كنيم و اين دو مفهوم را بيشتر بشناسيم. ميز مديريتي به صورت قدمي آن تشكيل مي‌شد از سطوحي ساخته شده از بهترين انواع چوب كه روي آن منبت كاري‌هايي هم انجام مي‌دادند. ميز‌هاي مديريتي بسته به فرهنگ آن كشوري كه از آن استفاده مي‌شد امكان داشت تفاوت‌هايي هم با هم داشته باشند. در آلمان قبل از جنگ دوم جهاني ميز مديريتي چندان منبت كاري نداشت و فقط بزرگتر از انواع ميز‌هاي كارمندي بود.

ميز مديريتي سلطنتي يا كلاسيك

چرم دوزي هم يكي ديگر از اجزاي ميز مديريتي است. به خصوص در استايل‌هاي انگليسي كه هماهنگي چشم نوازي بين ميز و مبلمان اداري به وجود مي‌آمد.
چوب لاك الكل خورده بلوط، گردو و ساج چوب‌هايي بودند كه در دوران گذشته بسيار بيشتر از دوران ما يافت مي‌شد و نجاراني كه به ساخت اين دسته از ميز‌ها مي‌پرداختند بسيار دست و دلبازانه به استفاده از اين دسته از چوب‌ها مي‌پرداختند. ميز‌هايي به نسبه سنگين كه به حد نهايت سمباده مي‌خوردند و با لاك الكل آنها را جلا مي‌دادند.
نقش چوب و طرح هاي چهارگوش بسيار ساده مي‌توانست مشخصه اين طرح‌ها باشد. بعد از مدتي هم چندين كشو به اين ميز‌ها اضافه ‌شد. بعد از رواج يافتن روكش‌هاي پلي‌استري، اين دسته از روكش‌ها جايگزين لاك الكل شد. ولي در كل اين دسته از ميز‌ها چندان تغييري را به خود نمي‌ديدن و ساليان سال طرحي يك نواخت و البته بسيار كاربردي و شكيل داشتند.
اين طرح را مي‌توان طرحي كلاسيك براي ميز مديريتي دانست طرحي كه اكنون هم در برخي موارد ساخته مي‌شود اما سادگي و بي‌آلايشي آن چندان طرفدار ندارد.

ميز مديريت سلطنتي چه ويژگي‌هايي دارد

در مدل‌هايي كه به ميز مديريتي سلطنتي مشهورند. ديزايني به شدت اغراق شده را شاهديم. اما قبل از آن كه به چند و چون اين روش ساخت ميز و مبلمان مديريتي بپردازيم بايد يك نكته مهم را در اين باب بيان كنيم. در سرچ كوتاهي در گوگل به راحتي در مي‌يابيم كه بسياري از فروشندگان ايراني، ميز مديريتي سلطنتي را ميز مديريتي كلاسيك مي‌پندارند، كه از نظر ما كار چندان مناسبي نيست. ميز مديريت يا ميز كار دفاتر قديمي ميز‌هايي بسيار ساده بودند و شما در عكس‌هاي مربوط به اوايل قرن بيستم اين دسته از ميز‌هاي بسيار بي‌آلايش و كاملا معمولي را پيدا مي‌كنيد.
اما ميز مديريت سلطنتي چيست. درباره ميز مديريتي سلطنتي بايد گفت اين دسته از ميز‌ها نمايشگر اوج هنر ظريف كاري روي چوب‌اند. چوب آبنوس و ديگر انواع چوب‌هاي اعلاي جنگلي با پايه‌هاي خراطي شده با نقوش مختلفي از حيوانات و انواع گياهان خيالي و مينياتوري. فرم ميز اغلب همراه با قوس‌هايي در قسمت رو به رويي است كه قرينه آن در قسمت پشت ميز، جايي كه كاربر پشت آن مي‌نشيند، تكرار مي‌شود. در فرم‌هاي سلطنتي تقريبا و به صورت معمول خبري از فرم ال يا ديگر فرم‌هاي ميز مديريتي نيست. همين‌ طور به واسطه انواع تزييناتي كه در اين نوع از ميز‌ها به كار مي‌رود شما جايي براي اضافه كردن انواع وسايل و امكانات كاربردي امروزي را نداريد. يعني اگر بخواهيد كابل شارژ موبايلتان را از يك هاب داخل ميز رد كنيد، دچار يأس فلسفي مي‌شويد؛ زيرا حتي موبايلتان را نمي‌توانيد در انواع معمول اين اينگونه ميز‌ها به شارژ وصل كنيد.
اين دسته از ميز‌ها برعكس ميز‌هاي كلاسيك كه اغلب تك رنگ بودند، دو يا چند رنگ ساخته مي‌شوند. البته رنگ آنها به واسطه استفاده از چند نوع چوب در ساختار‌ آنها است. جلال و جبروت ميز مديريتي سلطنتي به همين يكي دو صنايع دستي به كاررفته روي چوب ختم نمي‌شود. ديگر هنر دستي كه در اين نوع از ميز‌هاي به كار مي‌رود ورشو كاري و فلزكاري روي چوب است.
اين واقعيتي است كه يك سلطان از همه چيز بي‌نياز است. نه نيازي دارد به موبايل خود چشم بدوزد و نه حتي يك كامپيوتر را براي انجام كار‌ها رو به روي خود داشته باشد. براي يك سلطان همه كار‌ها را انجام مي‌دهند. خيل عظيمي از خدم و حشم پيرامون او هستند و دستورات او را فراهم مي‌كنند. از اين رو اين دسته از ميز‌ها چندان نيازي ندارند كه جايي براي شارژر موبايل يا رد كردن سيم لن داشته باشند.
توصيه ما به شما اين است كه اگر سادگي و تفكر بي‌آلايش در عين حال اصيل را مي‌پسنديد يك ميز كلاسيك را انتخاب كنيد. با طرح چوبي اصيل ولي بدون هنر‌هاي زينتي زياد. اما اگر مي‌خواهيد حقيقتا مانند يك سلطان زندگي كنيد پس ميز مديريتي سلطنتي را جايگاه خود بدانيد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۴۲:۳۴ ] [ abed ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی