گروه مكعب
مبلمان اداري

طراحي دكوراسيون اداري نقش بسيار مهمي در روحيه كاركنان شركت‌ها و سازمان‌ها دارد. رنگ و طرح مبلمان اداري، كفپوش و ديوارها در ايجاد آرامش روحي و تمركز افراد در هنگام كار كردن بسيار تاثيرگذار است. پرده يكي از اجزاي اصلي دكوراسيون در فضاهاي مختلف است كه علاوه بر تنظيم نور بر زيبايي محيط مي‌افزايد. در اين مقاله به اهميت پرده در دكوراسيون اداري مي‌پردازيم.
براي انتخاب پرده براي فضاي اداري در قدم اول بايد ابعاد فضا را در نظر گرفت. اگر تمايل داريد فضا بزرگ‌تر از آنچه هست به نظر بيايد پرده‌هايي با رنگ‌هاي سفيد و روشن انتخاب كنيد اما اگر فضاي شما بزرگ است محدوديتي در استفاده از رنگ‌هاي تيره نخواهيد داشت.

اهميت پرده در دكوراسيون اداري

به نور فضاي مورد نظر توجه كنيد. اگر دفتر كار داراي نور طبيعي زياد باشد استفاده از پرده با رنگ روشن توصيه نمي‌شود. نكته مهم ديگري كه بايد در نظر گرفته شود هماهنگي رنگ پرده با رنگ كلي فضا و مبلمان اداري و كفپوش‌ها است. رنگ پرده نبايد با رنگ فضاي اداري در تضاد باشد.
اگر پرده مناسبي براي فضاي اداري انتخاب نشود در هنگام روشنايي، نور را به طور كامل جذب نمي‌كند يا اينكه ممكن است قابليت باز شدن كامل را براي بهره‌گيري از نور را به هنگام صبح و بعدازظهر نداشته باشد و فضا را بيش از اندازه تاريك كند.
رنگ پرده اگر متناسب با فضا انتخاب نشود و بي‌روح و كسل‌كننده باشد قطعا كارآيي كاركنان را كاهش مي‌دهد. روان‌شناسي رنگ‌ها براي هر رنگ معنايي در نظر گرفته است. پرده‌ها به عنوان يكي از اجزاي اصلي دكوراسيون با رنگ خود مفهومي را در ذهن مخاطب القا مي‌كنند. بسياري از اوقات صاحبان كسب‌وكارها از خلاقيت خود بهره مي‌گيرند و طرح يا مفهومي خاص در راستا با نوع كسب‌وكار را روي پرده چاپ مي‌كنند تا برند خود را در ذهن مخاطبان تثبيت كنند.

انواع پرده‌هاي اداري

معمولا براي فضاي اداري پرده‌هاي كركره‌اي، زبرا و شيد رول انتخاب مي‌شوند كه به راحتي در ساعات مختلف روز امكان تنظيم نور فضا را فراهم مي‌كنند.
پرده‌هاي كركره‌اي به صورت افقي و عمودي توليد مي‌شوند. پرده‌هاي كركره‌اي افقي در سه نوع آلومينيومي، چوبي و طرح چوب ارائه شده‌ است تا با توجه به نياز مشتري مورد استفاده قرار بگيرند.
پرده كركره‌اي آلومينيومي در قطرهاي 16، 25، 35 و 50 ميلي‌متري در بازار عرضه شده است. اين پرده در محيط‌هاي مختلف اداري براي بخشيدن فضايي رسمي و مدرن به محل كار استفاده مي‌شود. اين پرده با رنگ‌بندي متنوع، دوام و طول عمر زياد و قابليت نظافت آسان انتخاب اول بسياري از صاحبان كسب‌وكارها است.
پرده كركره‌اي چوبي از قديمي‌ترين انواع پرده كركره‌اي است كه با رگه‌هاي چوب طبيعي يا مصنوعي ساخته مي‌شود. در سال‌هاي اخير از چوب زيبا و مقاوم بامبو نيز در ساخت آن استفاده مي‌شود كه بسيار مورد استقبال افراد قرار گرفته است. پرده‌هاي كركره‌اي چوبي در دو مدل با نوارهاي قيطاني و نوارهاي تسمه‌اي ساخته مي‌شوند كه حالت تسمه‌اي از مقاومت و زيبايي بيشتري برخوردار است.
در انتخاب پرده كركره‌اي بايد به ابعاد قاب پنجره، ارتفاع سقف و پهناي تيغه‌هاي پرده توجه كرد. معمولا پرده‌هايي با ضخامت كمتر براي فضاهاي داخلي با مساحت كوچك‌تر و پرده كركره‌اي با ضخامت زياد براي فضاهاي بزرگ‌تر مورد استفاده قرار مي‌گيرد. براي پنجره‌هاي كشيده يا پنجره‌هاي بزرگ نظير نماي بيروني موسسات بزرگ و بانك‌ها بهتر است پرده كركره‌اي با تيغه‌هاي بزرگ نصب شود. با در نظر گرفتن اهميت پرده در دكوراسيون اداري استفاده از پرده كركره‌اي فلزي يا چوبي با قطر نامتناسب زيبايي فضا را تحت تاثير قرار داده و به صورت عضوي ناهمگون خود را نشان مي‌دهد.
پرده‌هاي كركره‌اي را مي‌توان به راحتي به صورت سايه روشن تغيير داد. تميز كردن اين پرده‌ها به آساني انجام مي‌شود و به كمك يك دستمال نم‌دار امكان‌پذير است.
پرده‌هاي كركره‌اي در رنگ‌هاي مختلف در بازار موجود است و شما مي‌توانيد با توجه به سليقه خود و متناسب با رنگ فضاي اداري آن را انتخاب كنيد.
پرده زبرا كه از آن با عنوان پرده سايه روشن نز ياد مي‌شود از دو اسلايد پارچه به صورت نوار افقي تشكيل شده است. از پرده زبرا براي پوشش پنجره‌هاي بزرگ استفاده مي‌شود. اين پرده تنوع بسيار زيادي در طرح و رنگ دارد و نور فضا را مي‌توان به راحتي با آن تنظيم كرد.
پرده شيد رول نيز براي پنجره‌هاي وسيع مورد استفاده قرار مي‌گيرد. روي پرده شيد رول مي‌توان تصاوير دلخواه را به صورت سفارشي چاپ كرد.
در بعضي فضاهاي اداري مانند سالن اجتماعات از انواع پرده‌هاي پارچه‌اي استفاده مي‌شود. اين پرده‌ها غالبا از جنس مخمل، حرير و… انتخاب شده و به صورت ساده يا پليسه دوخته مي‌شوند. ممكن است براي زيبايي بيشتر والان هم براي پرده پارچه‌اي در نظر گرفته شود.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۰۴:۵۰:۵۱ ] [ abed ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی