گروه مكعب
مبلمان اداري

دكوراسيون داخلي محل كار و نوع چيدمان مبلمان اداري و تناسب آن با ديگر اجزاي موجود در دكوراسيون مولفه بسيار مهمي در جذب بازديدكنندگان و در نهايت بهتر ديده شدن كسب‌وكار شما محسوب مي‌شود. در اين رابطه رنگ مبلمان اداري را هرگز ناديده نگيريد!
رنگ محيط كار چه رنگ ديوار و كف و چه رنگ مبلمان اداري بسيار در نظر ديگران تاثيرگذار است. دنياي روان‌شناسي رنگ‌ها حرف‌هاي بسياري براي گفتن دارد. از نظر روان‌شناسي رنگ‌ها، هر رنگ حس خاصي را در افراد ايجاد مي‌كند. بنابراين شما مي‌توانيد با انتخاب رنگ متناسب با كسب‌وكارتان جذابيت بيشتري به محيط كار ببخشيد و آن را در نظر ديگران بهتر جلوه دهيد.

انتخاب رنگ مبلمان اداري


به اين نكته توجه داشته باشيد كه استفاده از رنگ‌هاي تيره و كدر در دكوراسيون اداري حس منفي به محيط القا مي‌كند و باعث خستگي زودهنگام كاركنان و كاهش راندمان كاري مي‌شود.
وقتي از مبلمان اداري صحبت مي‌كنيم منظورمان مجموعه‌اي از ميز اداري كه شامل انواع ميز مديريت، ميز كنفرانس، ميز كارمندي است، صندلي اداري كه خود صندلي مديريت، صندلي كارمندي، صندلي انتظار، صندلي كامپيوتر، صندلي كنفرانس را در بر مي‌گيرد، كمد و كتابخانه‌ها، پارتيشن اداري ، مبل‌ها، ديوارپوش‌ها و… است. بنابراين رنگ مبلمان اداري در فضاي وسيع يك كسب‌وكار تاثير زيادي بر محيط و روحيه كاركنان شاغل در آن شركت خواهد داشت.

رنگ‌ها چه تاثيراتي دارند؟

روانشناسان عقيده دارند رنگ‌ها روي مغز انسان اثر مي‌گذارند و منجر به بروز احساسات در افراد مي‌شوند. بعضي رنگ‌ها نيز براي منظور خاصي به كار مي‌روند و اين باعث مي‌شود انسان با ديدن آن رنگ‌ها وضعيت مرتبط را درك كند. براي مثال رنگ قرمز معمولا به عنوان علامتي براي خطر و توقف به كار مي‌رود.
رنگ‌هاي گرم نظير زرد، نارنجي، قرمز و زرشكي حس شور و هيجان را در افراد به وجود مي‌آورند. اين رنگ‌ها محرك حواس در افراد هستند.
رنگ‌هاي سرد نظير آبي، بنفش و سبز حس آرامش و انعطاف‌پذيري را به بيننده القا مي‌كنند. در روان‌شناسي رنگ‌ها رنگ آبي نشان‌دهنده آرامش و عمق احساسات است.
رنگ‌هاي خنثي نظير مشكي، بژ، سفيد، طلايي و نقره‌اي احساساتي همچون رسمي بودن، افسردگي يا بي‌طرفي را در افراد ايجاد مي‌كنند.
به ويژگي‌هاي رنگ‌هاي مختلف بايد در انتخاب دكوراسيون و مبلمان اداري توجه كرد. براي مثال رنگ آبي در دكوراسيون اداري باعث كاهش تنش احساسات و ايجاد آرامش مي‌شود و برعكس رنگ قرمز حس هيجان و تحرك را به كاركنان القا مي‌كند.
به اين نكته توجه داشته باشيد كه استفاده از رنگ‌هاي خاص در دكوراسيون اداري نشان‌دهنده سليقه و شخصيت برند شما است و ذهنيتي منحصربه‌فرد را نسبت به برندتان در نظر افراد مراجعه‌كننده و مشتريان ايجاد مي‌كند.
استفاده از رنگ‌هاي تيره در طراحي داخلي كسب‌وكارها جسارت مي‌طلبد اما همين رنگ‌ها حس قدرت را به بيننده القا مي‌كند. رنگ سفيد بيشتر در فضاهاي اداري كوچك مورد استفاده قرار مي‌گيرد تا در نظر بيننده فضا بزرگ‌تر به نظر بيايد.
استارتاپ‌ها كه بيشتر داراي نيروهاي جوان هستند از رنگ‌هاي شاد و سرزنده در دكوراسيون داخلي خود استفاده مي‌كنند تا حس يكنواختي و كسالت را از محيط دور كنند. آنها تلاش مي‌كنند فضاي داخلي را طوري طراحي كنند كه كاركنان را به نوآوري و حل مسائل پيچيده و جديد تشويق كنند. از طرف ديگر خود فضاي استارتاپ مي‌تواند چالش‌هاي بيشتري را براي افراد ايجاد كند تا خلاقيت آنها در انجام كارها بروز يابد.

سه نكته براي انتخاب مناسب‌ترين رنگ مبلمان اداري

توجه به نوع كاربري مبلمان اداري: براي انتخاب رنگ مبلمان اداري مهم‌ترين نكته اين است كه مبلمان قرار است در چه فضايي مورد استفاده قرار بگيرد. براي مثال در محيط‌هاي آموزشي رنگ‌هاي روشن در اولويت هستند اما در دفتر وكالت معمولا رنگ‌هاي تيره‌اي همچون مشكي و قهوه‌اي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.‌
تناسب رنگ مبلمان اداري با محيط: رنگ مبلمان و دكوراسيون اداري بايد با توجه به اندازه فضاي كار انتخاب شود. اگر ابعاد فضاي اداري كوچك باشد بهتر است رنگ‌هاي روشن انتخاب شود و نور كافي براي آن محيط در نظر گرفته شود تا فضا بزرگ‌تر به نظر برسد.
ايجاد حس خاص در مخاطبان: همانطور كه قبلا اشاره كرديم رنگ‌ها احساس خاصي را به بيننده القا مي‌كنند. بسياري از كسب‌وكارها با استفاده از اين ويژگي به تجارت خود رونق بخشيده‌اند. براي مثال در طراحي داخلي اكثر فست‌فودها رنگ‌هاي قرمز و نارنجي استفاده مي‌شود تا اشتهاي مشتريان را تحريك كند. اما در محيط‌هايي مانند بيمارستان كه نياز به آرامش وجود دارد رنگ‌هاي آبي و سبز به كار برده مي‌شود.
شايد به نظر برسد انتخاب رنگ مبلمان اداري كار آساني است اما در واقع پيچيدگي‌هاي خاصي دارد كه مهارت، دانش و تجربه كافي مي‌طلبد. اگر تصميم به خريد مبلمان اداري داريد بهتر است با افراد متخصص در اين حوزه مشورت كنيد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۶ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۰۲:۱۴:۰۷ ] [ abed ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی