گروه مكعب
مبلمان اداري

فضاي انتظار يا پذيرش محيطي است كه امروزه در همه شركت‌ها و ادارات وجود دارد. نمونه ساده آن را حتما در مراكز درماني ديده‌ايد. يك ميز پذيرش در مقابل اين فضا وجود دارد كه شما درخواست خود را با منشي هماهنگ مي‌كنيد. سپس از شما خواسته مي‌شود در اين فضا منتظر بمانيد تا شما را صدا بزنند. وجود ميز و صندلي در اين مكان موجب آسايش مراجعه كنندگان مي‌شود. در ادامه اطلاعات مفيدي در رابطه با طراحي فضاي انتظار در اختيارتان قرار مي‌دهيم.
حال بياييد كمي حرفه‌اي‌تر به اين فضا نگاه كنيم. فضاي انتظار در شركت‌ها مكاني است كه وقتي افراد براي اولين به محل كار شما رجوع مي‌كنند در اين فضا منتظر مي‌مانند. حتما زماني كه براي استخدام براي شركت‌هاي بزرگ به جلسه مصاحبه دعوت مي‌شويد اتاق انتظار آن‌ها را ديده‌ايد.
در صورتي كه فضاي كلي محل كار شما زياد نباشد، مي‌توانيد فضاي اتاق انتظار را با يك پارتيشن اداري از باقي فضاها جداسازي كنيد.

نكاتي براي طراحي فضا

ويژگي فضاي انتظار ايده‌آل

همانطور كه از نامش پيداست فضايي است كه افراد براي اجرا شدن درخواست آن لحظاتي را منتظر بمانند. اما روش‌هايي وجود دارد كه آن‌ها در اين فضا احساس خوب داشته باشند. اولين گام براي طراحي فضاي انتظار ايجاد آرامش و سكوت در اين فضاست. تجربه ثابت كرده ماندن در اتاق شلوغ و پر هرج و مرج، صبر و تحمل انسان را پايين مي‌آورد.
اما جدا از ايجاد آرامش شما مي‌توانيد يك موزيك ملايم را در فضا پخش كنيد تا افراد منتظر را سرگرم كنيد. گوش دادن به موزيك‌هاي آرامش بخش، فركانس‌هاي منفي را از ذهن دور مي‌كند. در نتيجه فضاي كاري شما پر از انرژي مثبت خواهد شد.
نكته بعدي كه بايد به آن توجه كنيد قرار دادن مبلمان راحت در اتاق انتظار است. اين موضوع هم مي‌تواند در صبور بودن افراد در حال انتظار تاثير مثبت بگذارد. صندلي‌هاي بي‌كيفيت زودتر ما را خسته مي‌كنند. اين به ضرر شماست كه با عده‌اي مشتري كم صبر و بي حوصله روبرو شويد.
روشنايي مناسب يكي ديگر از ويژگي‌هاي اتاق انتظار ايده‌آل است. شما بايد به نور و همچنين سيستم تهويه اين فضا دقت كنيد. در صورتي كه اتاق انتظار داراي پنجره باشد بهتر است از نور طبيعي خورشيد كمك بگيريد، اگر اين نور كافي نبود با چراغ‌هايي نور مناسب را ايجاد كنيد. روشن كردن عود را در اين فضا به شما توصيه نمي‌كنم چون مورد پسند همه افراد نيست. اما براي تهويه حتما از وسايل گرمايشي و سرمايشي بسته به فصل سال را انتخاب كنيد.

براي طراحي فضاي انتظار وسايل سرگرم‌كننده در نظر بگيريد

اين هنر كارشناس طراحي دكوراسيون است كه بر طبق سليقه شما بهترين راه را عملي كند. شما بايد وسايلي را براي سرگرم كردن مشتريان خود قرار دهيد. كار ساده‌اي است. با هزينه كم و البته فضاي قرارگيري اين كار امكان پذير است. براي مثال شما مي‌توانيد با قرار دادن يك تلويزيون روبروي مبلمان اين كار را انجام دهيد. انتخاب برنامه پخش شده بستگي به اكثريت مراجعه كنندگان شما دارد. مثلا اگر مراجعه كنندگان شما اغلب بانوان هستند مي‌توانيد شبكه‌هايي با موضوعات آشپزي، مشاوره خانواده، تناسب اندام و … را انتخاب كنيد. براي مراجعه كنندگان آقا برنامه‌هاي فوتبال و اقتصاد جذابيت بيشتري دارد.
قرار دادن مجلات و روزنامه بر روي ميز هم مي‌تواند آنان را سرگرم كند. اما اگر شركت شما داراي كاتالوگ باشد، قرار دادن آن بر روي ميز مي‌تواند كار جالبي باشد. بسياري از افراد مايلند بدانند در شركت شما چه اتفاق‌هايي رخ داده است.
در صورتي كه مراجعه كنندگان شما فرزندان خود را به همراه داشته باشند مي‌توانيد براي سرگرم كردن آن‌ها هم وسايلي را در نظر بگيريد. ميز و صندلي كودك و قرار دادن چند اسباب بازي بر روي آن مي‌تواند لحظاتي آن‌ها را سرگرم كند.
اما يك شيوه نوين ديگري در امر دكوراسيون وجود دارد كه با يك تير دو نشان مي‌زند. شما مي‌توانيد بر روي ديوارهاي اتاق انتظار خود از تابلوهاي هنري استفاده كنيد. با اين كار هم جنبه هنري به فضا مي‌بخشيد و هم چشم افراد را مجذوب مي‌كنيد تا اين آثار هنري را كنجكاوانه ببينند. همچنين بهتر است نام اثر را هم در پايين تابلو با اطلاعات مختصري قرار دهيد تا لحظاتي را هم مشغول خواندن اطلاعات شوند.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۳۱:۴۵ ] [ abed ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی