گروه مكعب
مبلمان اداري

براي همه ما پيش آمده كه غرق كاري هستيم، همان لحظه همكارمان نكته‌اي را مي‌گويد، و يا تلفنمان زنگ مي‌خورد. اين صحبت‌هاي پي در پي باعث مي‌شود تمركزمان روي كار كم شود و بسياري از مسائل را فراموش كنيم. براي بهبود اين وضعيت مي‌توانيم چاره‌اي بينديشيم. ما به شما يه راهكار مفيد مي‌گوييم. يك راه‌حل ساده و قابل دسترس! شايد تا به حال به فوايد يادداشت نويسي در هنگام كار فكر نكرده باشيد. كافي است يك مدت اين روش را امتحان كنيد و نتيجه آن را ببينيد.
فرض كنيد قرار است امروز در جلسه مهمي شركت كنيد. صحبت‌هايي كه قرار است در اين جلسه بشنويد بسيار مهم است. اولين چيزي كه به ذهنتان مي‌رسد اين است كه يك دفترچه با خودكار همراه خود ببريد. اما اين روش يك مشكل دارد. و آن اين است كه ممكن است از خيلي از يادداشت‌ها عقب بمانيد و گاهي بعضي مواقع منظور فرد گوينده را به اشتباه بر روي كاغذ بنويسيد. شما بايد فعالانه به صحبت‌ها گوش دهيد و به طور همزمان هم نكات را بنويسيد. يكي راه بهتر اين است كه صحبت‌هاي جلسه را ضبط كنيد. پس از پايان جلسه صداي ضبط شده را پخش كنيد و از روي آن يادداشت برداري كنيد. با اين كار مي‌توانيد چندين بار صدا را گوش دهيد و نكات مهم آن را يادداشت كنيد. اما اگر امكان ضبط صدا را نداريد مي‌توانيد نكات مهم را يادداشت كنيد و پس از جلسه آن را پاك‌نويس كنيد. سپس مي‌توانيد نكات نوشته شده را بر روي ميز خود بچسبانيد. شايد فكر كنيد با اين كار دكوراسيون اداري خود را بدشكل مي‌كنيد. بهتر است از كاغذهاي يكسان و همرنگ استفاده كنيد تا نماي نامنظمي به فضاي كاري خود ندهيد. اين روش پس از مدتي براي شما يك عادت مثبت مي‌شود، چرا كه به فوايد يادداشت نويسي پي مي‌بريد و نظم با كارهاي شما همراه مي‌شود.

يادداشت نويسي در محل كار

با فراموشي خدافظي كنيد

يكي از مهم‌ترين فوايد يادداشت نويسي جلوگيري از فراموشي است. زماني كه كارهاي جزئي شما زياد شود احتمال فراموشي آن‌ها بالا مي‌رود. اما در صورتي كه تمامي آن‌ها را يادداشت كرده باشيد تنها با يك نگاه مي‌توانيد كارهايتان را مديريت كنيد.
روي ميز كاري خود يك بسته استيكر داشته باشيد. رنگ‌هاي شبرنگي اين استيكرها باعث جلب توجه نگاه شما به آن مي‌شود. بنابراين با نوشتن نكات مهم و چسباندن آن بر روي ديوار مقابل خود امكان فراموشي كارهايتان به حداقل مي‌رسد.
وجود يك دفترچه روي ميزتان به شما حس خوبي مي‌دهد. باعث مي‌شود هر زمان در هنگام كار نكته‌اي به ذهنتان رسيد آن را به يادداشت‌هاي خود اضافه كنيد.
اما فوايد يادداشت نويسي تنها به موضوعات كاري معطوف نمي‌شود. شما مي‌توانيد اين كار را براي جلوگيري از فراموشي كارهاي مهم زندگي خود انجام دهيد. يادداشت كردن تولد عزيزانتان يكي از بهترين كارهايي است كه باعث مي‌شود اين مناسبت را فراموش نكنيد.

با برنامه‌ريزي دقيق قدم برداريد

يكي ديگر از فوايد يادداشت نويسي منظم شدن كارهايتان است. زماني كه تمامي كارهاي خود را بر روي دفترچه‎اي يادداشت كنيد هر روز صبح به محض رسيدن به محل كار خود مي‌توانيد يك نگاه كلي بر روي كارهاي خود داشته باشيد. براي هر كدام زمان تعيين كنيد و به آن‌ها الويت بدهيد. در اين صورت كارهاي خود را با آرامش بيشتري انجام مي‌دهيد و هر چقدر هم كه سرتان شلوغ شود كارهاي فعلي خود را فراموش نمي‌كنيد. به اين ترتيب در پايان روز مي‌توانيد يك گزارش كار خوب براي خود يا سرپرست بخش خود بنويسيد و ارائه دهيد. اين كار باعث مي‌شود بدانيد در پايان روز چقدر به اهداف كاري خود نزديك شده‌ايد.
براي برنامه‌ريزي دقيق‌تر كارهايتان توصيه مي‌كنم تاريخ زدن را فراموش نكنيد. از لحظه‌اي كه كاري به شما محول مي‌شود تاريخ آن را يادداشت كنيد و زمان انجام آن را هم بنويسيد. در اين صورت براي تحويل كارها دچار مشكل نخواهيد شد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ تير ۱۳۹۸ ] [ ۰۱:۵۷:۲۸ ] [ abed ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی